Ik vroeg het enkel voor de volgende reden.
Mijn wega is nagenoeg identiek van kast
Maar ik heb deze versie ook al van Junghans en nog een rif aantal merken gezien. Maar rjou jumping ligt van wijzerplaat ook wel heel dicht bij deze.
Mooi horloge en mooi dat dat gat in je collectie nu gevuld is.
Op naar het volgende model!
haha zeker, dank je
Gaaf! Zelfde plaat en kast met andere opdruk. Dit zag je bij veel merken toen die tijd
Gaaf ding!
Dankjewel. Daarom dat ik het vroeg over de achterkant, ik weet dat de Junghans namelijk wel de zeester heeft.
En om on topic te blijven, enige Pontiac gerelateerde vondst deze ochtend op de markt.
Beste forumleden, ben reeds enig jaren (anoniem) op het forum aan het rondkijken. Vind het leuk om bij tijd en wijle de verhalen van jullie enthousiastelingen te lezen maar heb niet zozeer de behoefte om zelf overal op te reageren. Ik kwam mijn allereerste horloge laatst tegen. Gekregen eind jaren ‘70 van opa en oma voor m’n eerste communie, ben niet de enige heb ik gezien.
Kwam enigzins tot mijn verbazing dit topic tegen en heb afgelopen week dan toch een account aangemaakt om in ieder geval mijn Pontiac te laten zien. Zoals gezegd, volgens mij eind jaren zeventig, niet geheel ongeschonden, nooit service gehad maar ’ still running’
Fotos zijn nog niet geweldig maar zal t.z.t. met beter licht nog eens nieuwe plaatsen. Zal dan ook proberen om het mechaniek te fotograferen. Voor nu bedankt voor het lezen en nog een fijne zondagavond gewenst.
Groeten, Sander
(Nu nog even zien dat ik de fotos erbij krijg…)
Leuk ding zeg!
En welkom
Uiteraard weet jij nog precies wanneer je communie was.
De oudste advertenties voor Pontiac International die ik kan vinden zijn uit 1977 en jouw exemplaar met nummer 85621 was niet het eerste model dus dat komt aardig overeen.
Pontiac International waren horloges gemaakt voor Pontiac in Frankrijk en Duitsland. Dus geen Swiss Made maar wel goede qualiteit.
Het ging erom de concurrentie met de goedkope aziatische horloges aan te kunnen gaan en dat was met Swiss Made niet meer mogelijk.
Zit de Pontiac gesp er nog aan en de Pontiac kroon? Dat zou een plus zijn.
Een nieuw glaasje erop en je heb weer een keurig horloge. Misschien niet voor elke dag want waterdicht ie het zeker niet meer maar leuk als aandenken.
Veel plezier ermee.
De Aero ook
Dank voor deze info Maurits. Communie is idd als je 6 of 7 jaar bent. '77 / '78 in mijn geval. Nu na ruim 40 jaar doet ie het nog steeds, kwaliteit is dus zeker goed.
De kroon verwacht ik dat die nog wel origineel is, de gesp, denk het niet. Bandje is al een aantal keer vervangen.
Nieuw glaasje en een polijstbeurt kan hij ook zeker wel gebruiken. Draag hem dan wel niet maar deze gaat ook niet weg.
Dank je wel Martijn
Goed gezien!
Dank je , lastig te zien, kende het merk niet , maar geen verkeerde horloges op het eerste gezicht.Pontiac kroontje was natuurlijk beter geweest maar dat spreekt voor zich.
Jaap