Pontiac only

Bedankt voor de tip!
Wat is toch de aantrekkingskracht van die tropic band? :joy:

Kleine sneak peak, deze is ook onderweg :see_no_evil:

9 likes

Wow en in doos ook nog :clap:

Heel simpel, redelijk comfort, goed schoon te maken en ze breken niet (ook de look-a-likes) zo snel zoals veel kunststof bandjes van bijv Seiko, Casio etc

1 like

Ja en met sluiting :+1:

Maar misschien moet ik de tropic eens een kans geven en zal hij me verbazen!

7 likes

Zeker doen of anders …:stuck_out_tongue_closed_eyes:

Wow, prachtig zeg :). Helemaal compleet ook nog.

1 like

Nou eerlijkheidshalve moet ik wel zeggen dat het achterdeksel redelijk vernaggeld is door een Perlon band (f*ck die dingen) dus het is mooier dan het lijkt.

2 likes

11 likes

14 likes

Gisteren geserviced, vandaag weer om de pols, amplitude is nu x2 :+1:

De Hydraulica kwam binnen met een gebroken veer, maandag even een vervangende ophalen bij de horlogemaker en dan kan hij ook weer in elkaar

9 likes

afbeelding Zondags draagplezier, leuke dag nog!!

11 likes

Meestal repareer ik deze soort veren zelf. Ik maak er zelf een haakje aan door het uiteinde van de veer te verhitten, stukje ombuigen, verhitten en dan in olie laten schrikken.
Je verliest dan wat gangreserve maar je kan deze dan hergebruiken
Ok . Een nieuwe veer is de kost niet, maar ik vind dit wel een leuke oplossing, zeker voor calibers waarvoor er geen veren meer zijn.

3 likes

Ik was hem bijna vergeten, maar de wielerklassieker beginnen weer…

13 likes

Goeie tip! Is alleen harden genoeg of moet je hem ook licht ontlaten? Kan me zo voorstellen dat het lipje niet te bros mag zijn?

2 likes

Klopt… ook weer een beetje ontlaten, er komt nogal wat spanning op dat haakje.

2 likes

Tot hoever ontlaat je hem? Tot de olie gaat walmen (+/- 180 graden) ofzo?

2 likes

Geen idee … meestal natte vingerwerk… hahahaja
Verhitten met een aansteker is ook geen goede om je warmte te bepalen…
99% gaat het goed…

2 likes

O deze is wel heel mooi. Complimenten.:+1:t2:

Een bijzonder goede zondagmiddag allen.
Heb sinds mijn inschrijving op het forum veel vrije tijd doorgebracht met dit Pontiac topic (en vele andere)
Moet zeggen dat werkt verslavend… :grimacing::grimacing:
Ben vooral in dit topic al veel mooie modellen tegengekomen, Pontiac heeft toch wel veel moois gemaakt. Misschien ook maar eens vaker een rommelmarkt bezoeken :thinking:
Intussen heb ik ook mijn eerste horloge door Serge laten opknappen, had hier een aantal restauraties van hem gezien en dat doet toch veel voor de uitstraling van een “oud” horloge. Ook de mijne is weer prachtig geworden. Ik ben hier heel blij mee! Voorlopig even een bruin leren (AliExpress) bandje wat ik nog had erop gezet, t.z.t. denk ik dat er een lichtbruine nubuck Rallye bandje op komt.
Maar nu weer even genoeg tekst, tijd voor de plaatjes.
Zo heeft hij jarenlang in de horlogekast gelegen:

Een ontmantelde Pontiac:

En het eindresultaat:

Afhankelijk van de lichtval gaat de wijzerplaat van blauw naar zwart, nu met het nieuwe glas erop valt dat weer op.
Het is dat ik hem met z’n 31mm te klein vind om te dragen, maar anders…
Bedankt voor het lezen en Serge, nogmaals dank!

22 likes

Heel mooi geworden !!!

1 like

Heel graag gedaan! Op de foto lijkt hij niet zo klein hoor. En anders mevrouw Sander1971. ?

1 like