PXL_20230302_220442344|664x500
Die volle lade is er al wel…
Dat ging schijnbaar niet goed met de vorige foto.
Ik zie alleen een link…
Heb afgelopen week van mijn vader nog een van z’n oude horloges gekregen, schijnbaar was de plaatselijke juwelier destijds Pontiac dealer… Ook deze is nodig aan een beurt toe.
Yep, 1207
En eventueel binnenin nog een serienummer.
Vanavond laat kijk ik of ik die in mijn archief heb.
Zo die is goed gebruikt zeg……Maar in die tijd werden ze ook gewoon gekocht om te gebruiken. Het heeft ook wel iets zo,n horloge met de sporen van een actief leven…
Niet in mijn archief, wel in de verzameling - bijna tenminste - een 1207A.
Helaas niet hier thuis dus ik kan niet kijken of er verschillen zijn en zo ja welke.
Bedankt Maurits!
Ik ga eens op zoek naar een ETA 1080 donor…
Ik heb weer iets gevonden, ik vind hem bijna even leuk als mijn andere Pontiac😃.
Als er iemand iets meer kan vertellen over het horloge? Ik hoor het graag.
Hoi,
Een leuke Pontiac met automatisch uurwerk en datumweergave. Foto van het uurwerk geeft meer informatie. Adhv het uurwerk kan je het goed dateren. Ik schat zo rond de jaren 80. Leuk ding, hen ook zoiets als handwinder
Vandaag met regenachtig weer twijfel ik nog een regenboog te zien in de lucht.
Aan de pols is nu een zekerheid.
Prachtig horloge van een schitterend merk!!
Complimenten!
Deze week weer een sympathieke Pontiac op de kop getikt voor een leuk prijsje!
Glaasje is wat bekrast, heeft een amplitude van 150 en er zit een ranzige tropic op.
Voordeel van een onverslijtbare tropic is wel dat de originele Pontiac sluiting er nog op zit!
Uurwerkje is een Tissot 2451
Glaasje lichtjes geschuurd en gepolijst, kast en band in de ultrasoon gedaan en hij is weer redelijk toonbaar!
Iemand toevallig zo’n uurwerkring over?
Haha zie dat ik vergeten was te vermelden dat de kunststof uurwerkring (of hoe dat ding heet) helemaal opgelost is en in meerdere stukken ligt
Jammer dat ik hem niet gezien heb, vooral vanwege de band en de gesp
Na jouw schoonmaakbeurt ziet hij er keurig uit en de wijzerplaat is top!
Misschien een leuk project voor iemand met een 3D-Printer?
Thanks! Zal heb binnenkort even servicen en dan is hij echt klaar, maar het optische werk scheelt ook al gigantisch veel!
Hij stond te koop op MP met echt hele slechte foto’s, de gesp was voor mij ook een leuke verrassing
Aangezien ik zelf geen tropicfan ben mag hij mooi op leer:
Ik ben vandaag ook een MP aankoop gedaan. Ik zal de foto delen als hij binnen is.
Ik ga er ook wel aan werk aan hebben… Hieronder een foto van de verkoper…
Een Gulfstream Memomatic. Staat van het uurwerk??? Volgens de advertentie in lopende staat … dat is al voldoende voor me. Service volgt.
Jammer genoeg is de achterzijde met schade door te dragen.
Maar de wijzerplaat… kroon moet nog iets strakker, maar dit ETA1080 uurwerk heeft een verse service achter de rug en kan er weer een tijd tegen.
Heb er tientallen (Enicar)- jammer genoeg is het een speld in een hooiberg en nooit eens een passende te vinden
Maar met wat stukjes rubber (Elastiek?) kan het misschien ook. Bij een van mijn oude Certina’s zitten vier stukjes, waar normaal in die tijd een complete ring ‘de’ vinding was voor de Ds. Leuke Tropical overigens…