Pontiac only

13 likes

10 likes

Mooie wijzerplaat. Dat facet in het datumvenster is mooi :+1:t2:

1 like

Da’s een mooie👍🏻
Vooral de kleur van de wijzerplaat, prachtig!

1 like

Mooie kringloopvondst! :smiling_face_with_three_hearts:

Nu met nieuw glas :heart_eyes:

20 likes

Die is heel mooi geworden @TKH.

1 like

Heel mooi! Blijft een mooi merk, Pontiac.

1 like

Deze mooie Pontiac liep onregelmatig en stond zomaar stil, dankzij Serge2, ook een pontiac fan, loopt hij nu weer zoals het hoort. Dank daarvoor.

Jaap

17 likes


Pontiac Maillot Arc en Ciel vandaag met Landeron 149 uurwerk

18 likes

Met deze maakt het twee soortgelijke zoals die van Maurits, met een iets andere bovenplaat.

Uiteindelijk een vitrinekast gevonden in een kringloopwinkel voor €25 om de horloges stofvrij op te bergen. Niet alleen met Pontiac horloges en goodies, maar ook Laureat, Union Laureat, Verdal, Pronto Verdal, Ducal, Helva, Cup, Iaxa, Rodania, Rocar, Omega, Bulova Accutron, Aquastar 63, Tissot, L.U. Choppard, en wat gereedschap waaronder een Robur pers en een Boley triebniet.

Er zijn nog een paar dozen met 12 Pontiac-horloges en een van verschillende merken om in een glazen vitrinekast op te bergen, en een toekomstige werkplaats in te richten om horloges en klokken te onderhouden en/of repareren.

Dit alles neemt veel ruimte in beslag, maar als je gepassioneerd bent door horloges, wekkers en klokken, moet je er de nodige tijd aan besteden.

Ik doe het beetje bij beetje, maar het gaat stilaan vooruit.

18 likes

Oeh, prachtig!

2 likes

11 likes

Datum op 6, altijd bonuspunten :yum:

1 like

Pot ver 3… dit is een mooie.

1 like

Dit uurwerk tref ik aan in een Pontiac Support Shock, maar kan niet thuisbrengen welk caliber het is.
De enige aanduiding die erop staat is “120” en vooralsnog heb ik geen match kunnen vinden op de diverse websites.

Ik zoek een centrumrad en tiretteveer voor dit uurwerk…

1 like

En de vraag die ik vervolgens vergeet te stellen is natuurlijk:
Weet iemand welk uurwerk dit is? :grinning:

Voor de volledigheid: dit is de kast waar ie in hoort.
Best bijzonder met zulke lugs.
Zou mooi zijn als ik m kan reanimeren

7 likes

Volgens mij is dat een “gewone” ETA 1080
Die heeft Pontiac veel gebruikt.
Zodra ik weer thuis ben kan ik het controleren.
Wat is het modelnummer van het horloge?

Hallo Maurits,
Staat het modelnummer achter op de kast?

Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt met ETA 1080. Toch typisch dateer nergens een ETA merktekentje in staat.
Als ik het uurwerk vergelijk met wat op Randy en 27jewels staat, dan lijkt er minimaal één afdeksteentje te ontbreken in mijn uurwerk. Zou ook een versieverschil kunnen zijn:

1 like