Pontiac only

Wauw wat een topvondst!

Ik heb volgens mij die zwarte doos in het rood, maar dan zonder binnen bekleding die is er helaas uit.

Enkele kleine details nog.
De firma Lensvelt Nicola was een grote bakkerij die jarenlang ook dit restaurant had.
Het albumblad heb ik gekocht van een telg van een andere bakkersfamilie die er waarschijnlijk bij zijn zoektocht naar memorabilia van zijn familie op gestuit is en het te koop aanbood.

Of het restaurant hetzelfde is als getoond op deze foto uit 1930 kan ik niet zeggen

De J.Jansen op de kaart is natuurlijk niet Jan Jansen de Tourwinnaar van 1968
Het is Jef “Sjefke” Jansen uit Limburg. In 1947 en 1949 werd hij Nederlands kampioen op de weg.

En het Nederlandse team won de tour van 1953

image

Renners blij, Pellenaars ook, Nederland trots en sponsor Pontiac tevreden (denk ik)

6 likes

Deze P de Witte ook maar even, mooie dag nog!!!

17 likes

Leuke aanwinsten Maurits , een verbreding van je horloge kollektie op deze manier.Nederland had toen al een top wielrenploeg, leuk om te lezen.

1 like

Pot ver 3… wat een mooie spullen allemaal @Maurits. Super
Vandaag deze niet lopende Hydraulica een servicebeurt gegeven en een nieuw glas… nr 20163
Eta 1280
Blijft een magnifiek merk…

15 likes

Vandaag dit oudje op de kop getikt, een Pontiac Support Choc.
Het kleinood werkt zeer goed (houdt de tijd mooi bij) de chrono eveneens (zet zich bij reset netjes terug).
Het glas is zeker niet krasvrij (who cares?) maar ligt wat los (valt er niet uit maar beweegt wel).
Toch knap werk van Pontiac.

13 likes

Ook hier even mijn nieuwste aanwinst waar ik heel tevreden over ben !!! Mooie dag nog !!

16 likes

Leuke vondst, succes er mee !

1 like

Welkom hier Sander. Pas maar op! Zo begint het! :wink:
Voor je het weet heb je lades vol horloges…

De Pontiac vis had ik al, een Hydraulica nog niet… Tot vandaag dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

Hij krijgt wel direct de nominatie voor meest verrotte bandje ooit!

13 likes

In een hele gave kleur. Mooie aanwinst.

1 like

Thanks, ik vind het ook een mooi rustig tintje!
Lekker servicebeurtje geven en dragen die hap :sunglasses:

2 likes

Deze eerder vandaag gepost in het vintage vandaag topic, maar misschien ook leuk voor hier.
Deze heeft z’n service inmiddels achter de rug. Er liggen nog een paar op hun beurt te wachten, die komen later nog wel in beeld hier. Stay tuned.

16 likes

11 likes

Prachtige chrono :ok_hand:

1 like

Hij is helemaal uit elkaar geweest en is weer klaar.

Er is nog een mooier bandje onderweg en moet het glaasje nog vervangen (deze is origineel maar gescheurd).

15 likes

Nice!

1 like

Mooi contrast van de lumen dots en op de wijzers tegen die dik blauwe dial :+1:t2:

1 like

Thanks! Verrassend ook dat de plaat mat is, was me door het gare glas nog niet eens opgevallen…

7 likes

Al die fraaie Pontiacs weer - inspireert waanzinnig :yum:

10 likes