Enkele jaren geleden ben ik, toen ik toch door Europa reed, met een Pontiac chronograaf bij de vriendelijke horlogemaker op bezoek gegaan.
Omdat het bedrijf waar hij tot dan toe voor vergulden etc. mee werkte ermee opgehouden was heeft hij het werk uit de kast gehaald om te reviseren en mij de kast meegegeven om te laten vergulden.
Dat is keurig gelukt en ik heb de kast op de bus gedaan omdat ik een autorit van 8 uur heen en 8 uur weer terug een beetje teveel vond om een horlogekast te bezorgen.
Helaas is het de transporteur met de drie letters gelukt om het pakket kwijt te raken. Dus bleef er alleen nog maar een gerevideerd werk over.
Enkele weken geleden kwam ik bij toeval op een veilingsite die ik nog nooit bezocht had en vond daar een leuke set van precies dat model.
Ik heb me meteen ingeschreven voor de online veiling, en (waarschijnlijk) te veel geboden en na de toeslag tegen beter weten in de transporteur met de drie letters de opdracht gegeven het pakje bij het veilinghuis af te halen waarna het gisteren is bezorgd.
Nu heb ik het model weer, samen met doos en omdoos.
En een reserve werk waar ik ooit iets leuks mee kan doen.
Het horloge. Ik ben erg gecharmeerd van de lugs. De band wordt vervangen door iets moois uit leer.
En als ik durf laat ik ooit de kast nieuw vergulden.
De set
De doos bestaat in tenminste vier verschillende uitvoeringen. Daarover heb ik al eens geschreven.
Hoeveel versies van de omdoos bestaan weet ik niet. Het zijn er tenminste twee: met Franse en met Nederlandse tekst.