Pontiac only

Enkele jaren geleden ben ik, toen ik toch door Europa reed, met een Pontiac chronograaf bij de vriendelijke horlogemaker op bezoek gegaan.
Omdat het bedrijf waar hij tot dan toe voor vergulden etc. mee werkte ermee opgehouden was heeft hij het werk uit de kast gehaald om te reviseren en mij de kast meegegeven om te laten vergulden.
Dat is keurig gelukt en ik heb de kast op de bus gedaan omdat ik een autorit van 8 uur heen en 8 uur weer terug een beetje teveel vond om een horlogekast te bezorgen.
Helaas is het de transporteur met de drie letters gelukt om het pakket kwijt te raken. Dus bleef er alleen nog maar een gerevideerd werk over.

Enkele weken geleden kwam ik bij toeval op een veilingsite die ik nog nooit bezocht had en vond daar een leuke set van precies dat model.
Ik heb me meteen ingeschreven voor de online veiling, en (waarschijnlijk) te veel geboden en na de toeslag tegen beter weten in de transporteur met de drie letters de opdracht gegeven het pakje bij het veilinghuis af te halen waarna het gisteren is bezorgd.
Nu heb ik het model weer, samen met doos en omdoos.
En een reserve werk waar ik ooit iets leuks mee kan doen.

Het horloge. Ik ben erg gecharmeerd van de lugs. De band wordt vervangen door iets moois uit leer.
En als ik durf laat ik ooit de kast nieuw vergulden.

De set

De doos bestaat in tenminste vier verschillende uitvoeringen. Daarover heb ik al eens geschreven.
Hoeveel versies van de omdoos bestaan weet ik niet. Het zijn er tenminste twee: met Franse en met Nederlandse tekst.

20 likes

15 likes

@Maurits

Het Gulfstream tooltje waarvan ik nog een foto beloofde:

12 likes

Mooi!
Alweer iets om naar te gaan zoeken :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

En deze vandaag met een bandje van @Lexaf

16 likes

Deze set is toch wel m’n favoriet

1 like

Deze ligt al klaar, wachtend op een nieuwe dag :sleeping:

14 likes

Hij is toch alweer voor de tweede dag op de pols blijven plakken!

14 likes

Leuk! Maar het openen van een Gulfstream is geen probleem. Goeie Bergeonklauw werkt prima. Die memomatic zat echt idioot vast.
Maar toch mooi een eta 2452 aan overgehouden en de wijzerplaat heeft ook een bestemming gevonden.
Ik ga binnenkort eens kijken of ik die 2452 in een Pontiac tv-kast kan lepelen die ik nog heb liggen…

2 likes

O ja, plaatje

5 likes

Beetje bijzondere Pontiac toch ? Goede paasdagen eenieder.

13 likes

Mijn beste,

Een eigenzinnige Pontiac!!
Leuk hoor!!
En ook voor jou,
Fijne Paasdagen. :hatched_chick: :hatched_chick: :hatched_chick:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Dank U, dank U. !!!

1 like

Fijne Pasen, Jaap!

1 like