Pontiac only

Die is heel mooi zeg. Bijzonder dat jij de eerste gaat zijn, die van dit horloge gaat genieten. Ik neem aan, dat jij deze wel gaat dragen. De vorige eigenaren hebben dit waarschijnlijk niet gedaan.

Ik heb een familielid van dit horloge, met een iets andere wijzerplaat en heet dan Supporter.

16 likes

Vandaag de Gulfstream van m’n vader, passend bij de Paaslunch waarvoor ik mijn ouders had uitgenodigd.

16 likes

Thanks! Hij is wel gedragen geweest, maar het plexiglaasje gepolijst, nieuw bandje gezet en de kast in de ultrasoon leggen doet wonderen :wink: . Zo kocht ik hem:

Die van jou is ook heel erg mooi hoor!

14 likes

Pontiac ja daar heb ik er wel 1 paar van.
Veel verdwijnt in mijn collectie maar Pontiac is z’n merk dat mag blijven. Mijn broertje en neefje heb ik beide 1 Pontiac cadeau gedaan om ze ook verslaafd te maken :crazy_face:

Begonnen ben ik met deze 2. Ze waren van de opa van mijn vrouwtje geweest.
De Memomatic is een gouden monocase.

Deze was super duur. €2 nieuw op de markt van Tongeren :+1: stickers zaten er nog op.

Deze geweldige asbak van Pontiac komt ook van de antiekmarkt van Tongeren.

Mijn Simpatico heb ik van 1 man die huizen leegruimt.
Van deze man komen soms leuke horloges.

En als laatste deze Sortline gekregen van mijn juwelier.
De hele collectie Pontiac van mij koste minder dan €20 :wink: de asbak was het duurste :grin:

11 likes

Paul De Witte in zijn horlogewinkel, Vlakke Boterstraat in Brussel vlakbij de Grote Markt.

Brik Schotte met zijn regenboog trui, wereldkampioen wielrennen in 1948 en 1950. Dhr. De Witte droeg het horloge “Arc-En-Ciel” aan hem op.
In de tientallen postzakken zitten de antwoorden op deelnameformulieren voor prijsvragen die in Benelux-magazines zijn verschenen.

De vestigingen werden in 1932 opgericht door P. De Witte. Hij startte zijn activiteiten in de Kerkstraat in Schaarbeek, daarna in de Rue des Alliés in Vorst en ten slotte in de Boterstraat waar zijn winkel nog steeds in bedrijf is onder leiding van zijn achterkleindochters Valerie en Colombine.

Op het metalen rolluik rechtsonder zien we Manneken-Pis boven het MP-logo uitkomen.

En hier zijn twee Pontiac P. De Wittes uit mijn verzameling. Ze hebben geleefd, maar werken nog steeds.

19 likes

Was dat misschien deze prijsvraag?

Advertentie in “het Laatste Nieuws” van 24 december 1950

Deze kleine advertenties doken overal in de kranten op en moesten uitgeknipt en ingestuurd worden.

HetLaatsteNieuws-19-12-1950

HetLaatsteNieuws-24-12-1950-Klein

Die vierkante stalen chrono zoek ik al lang

12 likes

Deze Maurits ? De horologische en chronographische kwadratuur van de cirkel … Zoeken, altijd zoeken, nooit opgeven !

Er zijn andere wedstrijden geweest dan bij Paul De Witte, ik moet als ik wat meer tijd heb in mijn archieven kijken. We weten nog lang niet alles over de geschiedenis van Pontiac-horloges.

Ik hoop meer te weten te komen over de Kinsbergen-saga wanneer ik zijn kleinzoon Alain De Nys zal ontmoeten in Waterloo, en over zijn moeder, Johanna Kinsbergen. Alles op zijn tijd, Carpe diem.

Koop, onderhoud en draag ondertussen deze horloges, ze zijn een levende getuige van het Zwitsers-Nederlands-Belgische uurwerkerfgoed.

P.S. Petite Rue Au Beurre was te vertalen als Klein (of Korte) Boterstraat. Mijn excuses.

14 likes

Wauw Yves,

Deze heb ik nog nooit gezien. Wat een pracht van een horloge. Maar ja… 3900,= Bfr in de jaren 50… Amai… dat is een serieuze klap met geld…

C’est un montre Fantastique!

2 likes

Vandaag de dag nog veel meer :thinking:
Enkele jaren geleden zag ik er een voorbij komen voor dat bedrag in €

3 likes

Komen ze wel ns voorbij? Ik zie deze voor het eerst

2 likes

Heel zelden

1 like

La beauté n’a pas de prix Serge …

2 likes

Oui oui, c’est vrai! Maïs mon français est ne pas excellent. 6 ans dans l’ecole maïs c’est 35 ans hier…

1 like

mais elle peut coûter cher

1 like

Mooie horloges zitten verstopt in kluizen, wie ze koopt draagt ​​ze niet en dat is jammer. Je draagt ​​je horloges, je bent trots op het merk, je laat ze zien, zoals ik elke dag doe, en jij ook.
In Japan wordt gezegd dat vakmanschap de levende getuige is van cultuur en erfgoed. Onze horloges zijn daar een goed voorbeeld van, ga door met uw aanschaf, onderhoud en reparatie van mechanische horloges.
De tijd is niet belangrijk, het gaat om het maken van horloges, klokken en het genie van degenen die ze hebben gemaakt. Het is een verhaal dat 700 jaar geleden begon, we moeten doorgaan.
De Delai Lama draagt ​​een Rolex, niet voor de tijd die verstrijkt, maar voor wat er in het horloge zit, en als ik hem ooit terugzie, ik had lang geleden deze kans in België, zou ik hem mijn mooiste Pontiac geven.

16 likes

Ik ben sprakeloos van zoveel wijsheid. .

1 like

Deze is fantastisch

1 like

Drie jaar geleden kreeg ik een hartaanval, het jaar daarop prostaatkanker. Door het forum te volgen en horlogecursussen te volgen, begreep ik wat het leven is. Het zijn prachtige horloges, en het is nog mooier om onze passies te bespreken. Blijf doorgaan, je passie zal je sterk maken. Vriendschap is wat ons bindt, vergeet het nooit, of het nu Pontiac is, of Breitling of wat dan ook, koester je passies, ze helpen ons om beter en goed te zijn. Het leven is mooi, je moet het leven, ook als je oud bent.

14 likes

:+1:

1 like

Jij ontroert mij.

1 like