Mooie woorden Yves, sterkte en houdt moed!
Mijn beste,
Inderdaad Yves,
We houden elkaar in het oog,
om uitgedaagd te worden
tot de goede werken van:
"Liefde, Moed, Troost, Kracht, Hoop, Geloof en Respect".
Vrede en alle goeds,
Coenraad.
Orologio Signaturis Temporis
Nou moe?
NA Stylt horloge. Nooit van gehoord. Vond hem mooi, dus voor een habbekrats op de kop getikt. Meteen kijken wat er in zit…
Een Pontiac Eta 2762 hoog tikgetal, snelverzet goudkleurige uitvoering… Kon slechter!
Zou dit een uitverkoop zijn na faillissement? In die zin dat ze de naam Pontiac niet meer mochten gebruiken maar zo nog wel bestaande voorraad konden verkopen?
Hooguit een overgebleven werk dat nog bij Suprécis lag.
Het is wel een courant werk, maar er werden niet honderden of duizenden werken op voorraad gekocht, dat zou teveel kapitaal gebonden hebben.
Ik denk meer dat het een franken is, respectievelijk dat iemand dit werk als donor gebruikt heeft.
De kast is geen Pontiac kast imho. (Nummer en tekst vind ik atypisch)
Ja , dat zal wel kloppen! Die deksel zag ik nog niet op een Pontiac. Maar het is vreemd dat zowel de kast als het uurwerk zelf nooit gedragen is! Dan is het dus nieuw samengesteld?
Op de achterkant staat shockprotected maar op de foto (die in die hoek net iets te weinig duidelijk is voor mijn lodderig oog) lijkt het alsof er GEEN incabloc oid in zit.
Kun je dat bevestigen of ontkrachten?
En is dat een vingeafdruk op het veertonrad of alleen maar vuil of ligt het aan de foto of mijn beeldscherm?
zal ik dalai lama spelen voor je-)
Dit horloge is enkele dagen geleden op Catawiki vanuit Turkije naar België verkocht.
https://www.catawiki.com/nl/l/69089657-other-supporter-military-1001-33-heren-1901-1949
Ik heb het alleen bekeken.
Afgezien van de in mijn ogen veel te hoge prijzen en kosten op CW die ervoor zorgen dat ik daar nauwelijks iets koop heb ik ook mijn twijfels mbt de print van het woord Supporter.
Precies hetzelfde horloge staat nu - vijf! dagen later - op 2dehands.
Dat het precies hetzelfde horloge is kun je zien aan het nummer op de binnenkant van de bodem.
Foto van CW
Foto van 2dehands
Aangezien de prijs op CW 125 € was waar nog 9% en portokosten van ca 35€ bij komen waar de Belgische staat ook nog 20(?)% bovenop gooit en de verkoper 120€ vraagt met de mededeling dat de prijs verhandelbaar is, vraag ik me af of hij of zij filantroop is.
Ik ga niet proberen dit horloge te kopen.
Is ergens van 2017 als ik me niet vergis en werd dagelijks gedragen, dus op zich mag het stilaan wel, maar er was een schroef van het binnenwerk afgebroken, moest dus al wat demonteren voor deze herstelling, dus dan is een full service beter op zijn plaats.
Dichting kroon was zelfs al aan het barsten, dus op zich echt wel net op tijd.
Hele mooie moderne Pontiac, ik vrees wat aan de grote kant voor mij.
Heeft Jacques Vermeiren (alias Dimitri de Tremmerie) er niet zo eentje?
Zou kunnen , hij en zijn dochter zijn Ambassadeur van Pontiac.
Chrono’s zijn voor mij nog een brug te ver…
Knap werk hoor…