Pontiac only

De indices zouden op de uren moeten staan. Tige met kroon uit het uurwerk, uurwerk eruit en de ring juist plaatsen.
Uurwerk erin, tige plaatsen, vastschroeven, deksel vast, dragen maar.
Ik heb ook twee Prize Winners… mooi ontwerp…

1 like

Haha jaja zo zou het moeten Serge, dank je en grtn en idd mooi ontwerp.

1 like

Gaat je dat lukken? Anders stuur je hem maar op hoor…

Nummer 87400

Net terug van een uurwerk service :grinning: na aankoop op de rikketik bleek thuis dat de wijzers niet draaide maar het horloge wel liep, na een service verholpen. Tijdens de uurwerk service zelf de kast onder handen genomen :sunglasses:

16 likes

Heel erg gaaf!

1 like

Dat is inderdaad een fraai exemplaar Martijn!

Sinds gisteren is mijn vitrine weer een beetje voller.
Ik heb twee leuke oude doosjes ontvangen waarvan ik helaas niet weet van wanneer ze zijn.
Ik vermoed voor het gemak uit de jaren vijftig.

Ze kunnen opengeklapt en zo als etalagestuk misbruikt worden

Het model op de foto “Golden Circle” zie je ook maar zelden.
Ik heb dit horloge gewoon als voorbeeld in dit doosje gedaan. Ik vermoed dat de doosjes 10 à 15 jaar ouder zijn dan het horloge.

Verder drie zakhorlges, vermoedelijk van net voor de oorlog

Met een Unitas 87 werk

Met een Pierce 160/22 werk in heel keurige staat

En nog eens met een Pierce werk in een verbazingwekkend mooie staat.

De wijzerplaat vind ik nog prachtig

En de details op de beugel en de rand zijn nog als nieuw

En nog een leuk ouwetje dat ik eigenlijk alleen maar voor de lugs gekocht heb.

Binnenin zit een Langendorf 1022 werk.
Volgens Ranfft is dat werk van ca. 1945. Het design van het Pontiac logo lijkt me ouder.
Volgens mijn gegevens zijn er tussen 1942 en 1946/47 geen Pontiac horloges geproduceerd.
Dus misschien hebben ze een oude drukplaat gebruikt. Of het werk is ouder dan Ranfft aangeeft.

21 likes

Verschrikkelijk leuke aanwinsten Maurits

1 like

Zo wat een prachtige toevoegingen aan de collectie weer :ok_hand:

1 like

21 likes

Das een knappe

1 like

8 likes

Ik heb zelf geen idee of het wat is, en geen interesse. Maar misschien is het voor iemand hier wel interessant. Het lijkt me een zeldzaamheid, maar nogmaals: het kan ook niks zijn of veel te duur.
Het gaat om een NOS Pontiac chronograaf automaat met Valjoux binnenwerk. Hij staat op het Franse Leboncoin, de Franse Marktplaats. Ze vragen er maar liefst 1500 euro voor🫣🥴!
Het lukt me niet om een link te plaatsen. Maar als iemand meer wil weten: het is in de buurt van mijn vakantieadres en ik spreek Frans dus ik kan helpen…

4 likes

O, ik kijk bij de andere advertenties van deze verkoper: het is een verzamelaar van Pontiac. Hij heeft ook een NOS bullhead te koop…

De zelfde verkoper is ook op Marktplaats en tweedehands.
Steeds met een andere naam en een ander domicilie.

1 like

Ja dat kan. Het zal een Belg zijn. Die kiezen vaak een Noord-Franse plaats om te kunnen adverteren in Frankrijk.
Dat hoeft niet frauduleus te zijn. Dit horloge heeft dan ook Nederlandstalige dagaanduiding.

Klopt is een belg uit de buurt van Chimay, heb er deze chrono gekocht.

8 likes

Mooi ding😍!
Ik kreeg de indruk dat de prijzen ook schappelijk zijn bij hem?

1 like

Ik vond de prijs redelijk, hij heeft 80 Pontiacs dus wilde wat op gaan ruimen, er zal dus nog wel wat meer op internet verschijnen :wink:

2 likes

Is 3500 voor die bullhead dan ook redelijk,:roll_eyes:?

1 like