Pontiac only

Ben al hele tijd hier aan het volgen omdat het merk Pontiac voor mij ook een speciaal plekje heeft.

Ik kan me nog goed herinneren dat mijn grootvader zijn Pontiac droeg en er steeds trots op was. Als ik mijn quartz als +/- 14 jarig manneke liet zien, zei hij “deze mag je van een appartement laten vallen en zal nog werken” en “met deze zal je nooit een platte batterij hebben”. Van dat appartement weet ik nu waar hij dat gehaald heeft. In 1993 is hij overleden en ik was toen 18. Lang heb ik naar zijn horloge gezocht, ik had een heel goede band met hem. Daarom heeft deze toch een emotionele waarde. Toen ik een jaar of twee het horloge toch wou gaan opknappen om het nu en dan te dragen, stelde ik vast dat er toch enkele problemen waren. De band ging heel makkelijk los en er was iets los in het uurwerk. Band hersteld en rotor terug vast gedrukt. Na ne keer dragen merkte ik dat deze niet meer kon opwinden en de veer vast zat. Ben ik wat onhandig in geweest en gelukkig op Vinted eentje gevonden in slechte staat met nog een binnenwerk dat werkte. Deze gekocht en omgebouwd. Het uurwerk in de ultrasone gedaan en nu maar dragen bij gelegenheid. Polijsten en nieuw glas nog niet gedaan maar wel trots en gelukkig om deze te kunnen dragen.
Moet zeggen dat ik wel heel weinig van dit model op het internet vindt.

20 likes

Ik heb er eentje met een bruine plaat. Super leuk, zeker met een Nederlandse dagaanbieding…

1 like

Ik heb net ook eentje met bruine dial binnen maar wel een ander leuk model. Enkel moet er nog een nieuw glaasje op. Waar bestellen jullie glas/plexie ?

7 likes

Hoi,

Er zijn verschillende aanbieders voor glaasjes. Als je de maat en model weet, kan je bij Timeparts.nl zeker terecht, Maar bij spareparts watches van Peter vd Kraats kun je zeker terecht.

2 likes

Mooi resultaat, maar hier krijg ik wel de kriebels van :scream:
Hoop dat je weet wat je doet, veel draagplezier :+1:

Leuk verhaal ook, kan me voorstellen dat dit het horloge een extra bijzondere ervaring maakt!! Waarom hadden mijn opa’s nou niks met horloges :joy:

1 like

Mijn beste,

Wat een leuk verhaal,
van jou bijzondere toewijding tot Pontiac!!
Dank voor het delen.:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Gaaf ding check even of de wijzers niet aanlopen op de wijzerplaat gezien het sleepspoor

1 like

Goed gezien van het sleepspoor. Dit was al aanwezig en heb de wijzers uitgelijnd.

Ik start een service altijd met een gedemonteerd uurwerk in de ultrasoon. De nieuwste Elma machines starten ook met een ultrasoon behandeling.

Daarna in drie spoelbeurten en drogen met een föhn.

Werkt voor mij prima. Waarom krijg je kriebels?

1 like

Nou jij zet er het woord “gedemonteerd” bij dat maakt nogal wat uit :grimacing:

1 like

Ik heb me ooit laten vertellen dat ultrasoon te agressief is voor de fragiele onderdelen van een uurwerk

1 like

Mij is dat ook verteld, maar ik denk dat het probleem vooral zit in het gebruik van grove harde mandjes icm de zachte onderdelen. De nieuwere schoonmaakmachines gebruiken ook fijnmazige metalen of kunststof mandjes (correct me if i’m wrong).

Ultrasoon is natuurlijk wel een fantastische methode om onderdelen schoon te maken…

1 like

Onlangs een LCD gekocht! Lekker vintage!

9 likes

Pas maar op, voor je het weet heb je 80 Pontiacs in huis :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 likes

Heb er nog een deel die ik moet gaan nakijken. Enkel werken en enkele niet! Ergens iets voor in de winter.

1 like

Deze lag nog te wachten sinds de laatste Rikketik.
Nu was het zijn beurt voor een service.
Koperkleurige 2390. Heerlijk als alles probleemloos verloopt, dat is wel eens anders😂

12 likes

Leuk horloge, mooie vondst. Loopt nog okay?

Ja , hij liep slecht maar na de service weer helemaal goed!

17 likes

8 likes

Ik hoop dat er een haar op je horloge zit. Mooie Pontiac, mechanisch of quartz?

1 like