inderdaad, toch is er steeds zo’n een foto die er doorglipt
ongelooflijk hoe snel een horloge stof en haartjes aantrekt
en het is een auartz, alle pontiac’s zijn tegenwoordig met een quartz uitgevoerd,
er zijn enkel maar twee mechanische te verkrijgen, de P50001 en P50002
Dag allemaal, dit horloge kwam gisteren op tafel en mijn schoonmoeder wilde hem wel verkopen, op marktplaats gezet en werd suf gevraagd/geboden. Inmiddels van Marktplaats afgehaald en besloten hem te laten repareren en zelf te gaan dragen. Wat ik me nu afvroeg is of iemand mij iets meer kan vertellen. Wij dat hij van de opa van mijn vrouw is geweest en ergens uit jaren 40/50 zal stammen. Ben erg benieuwd naar uw/jullie input in deze.
Wow, geweldig.
Laten servicen en nooit meer wegdoen.
Ik heb de oude Pontiac van mijn pa door een HF-genoot ook weer goed werkend en prachtig terug gekregen.
Ik draag hem regelmatig.
Ik had hem gezien maar ik heb je niet suf gevraagd😜
Het horloge heeft al een modelnummer van het “nieuwe” systeem dus is het van eind jaren vijftig, begin jaren zestig.
Ook de lange P met drie sterren wijst in die richting.
Als ik thuis ben zal ik eens nakijken of ik het preciezer kan dateren.
Mooi horloge zo te zien in goede toestand, zuinig op zijn.
Dankjewel dat je dat zou willen nakijken. Ik zou hem graag voor je open maken om het binnenwerk te fotograferen, echter heb ik er verder geen verstand van dus de angst dat ik iets kapot maak weerhoudt mij hiervan. Maandag naar de horlogemaker om te zien of ze iets kunnen betekenen. De secondewijzer zit sowieso los en verder werkt hij niet.
Op MP waren het 12 die kwamen met biedingen en allerlei vragen. Leken wel haviken
Het exemplaar in mijn archief met serienummer 121xxxx heeft een Landeron 149 werk.
Ik neem aan dat dat bij jouw horloge ook zo is.
De eerste horloges in mijn archief met het “nieuwe” systeem voor het modelnummer zijn uit 1960/1961.
Gezien het redelijk hoge serienummer van jouw horloge (1106xxx) en rekening houdend met een zeker gebrek aan logica bij het geven van de serienummers schat ik jouw horloge op 1965 en misschien zelfs iets later.
Horloge inmiddels bij de horlogemaker. Volledige revisie inclusief nieuw glas kost 350,=
Akkoord op gegeven. Het betreft idd een Landeron 149 uurwerk.
Benieuwd naar het eindresultaat
Deze samen met een andere Pontiac voor 0,50€ kunnen kopen vorig weekend. Was wel wat werk aan waardoor de verkoper dacht dat het niet meer te redden was. Gelukkig loopt hij nu terug als een zonnetje.