Poortjes/band schiphol safe voor automaat?

Dag medeforummers!

Misschien een rare vraag hoor… maar ik ga dadelijk op vakantie… nu heb ik voor het eerst een automaat om de pols… Ik had eigenlijk mn beater mee willen nemen maar ik zit al in de trein :rofl:

Als je je horloge af moet doen …in die bakjes … (doodeng) is dat safe?? Of zitten er magneten oid in dat scan apparaat??

Hoe doen jullie dat?

Alvast bedankt!!

Jan

1 like

Horloge mag je omhouden.

1 like

Aaah… ik heb het altijd af moeten doen… (bangkok)

O…? Dat onthoud ik voor de volgende keer… :smile: …er gaat zelden iets duurders mee dan de SKX009J, en die hield zich kranig richting Kaapstad. :wink:

Kan me dezelfde vraag herinneren op een internationaal forum. Hier was het antwoord iets in de trend dat het wel magnetische straling is maar doordat de frequentie laag is het weinig effect zal hebben, zeker als je het horloge opbergt in een tas of jas.

Laatste keer op Schiphol mocht ik hem omhouden.

Klinkt hoopgevend lijkt me! Gewoon omhouden en niet meteen het braafste jongetje van de klas willen zijn denk ik. :wink:

In principe heeft het geen effect op de poortjes idd. Echter hebben sommige douaniers als bijbaan het reizen voor mensen zo irritant mogelijk te maken waardoor hij dus wel uitmoet en je dan voor het oog van een hele rij je (kostbare) horloge in zo’n bak mag gooien.
Zelf voorkom ik dit liever…

Ik heb mn Aquaracer om… iets te duur voor een gokje

Je moet zelf toch ook door een poortje? Wat is dan het verschil met omhouden of af doen? En volgens mij loop je door een magneetpoortje, terwijl die bak met spullen gescand wordt met röntgen.

2 likes

Klopt… echter had ik geen idee hoe ze die bakjes scannen… alleen röntgenstraling dus?

Die is best goed a-magnetisch volgens mij. :thumbsup: Weliswaar geen Ingenieur, maar toch.

1 like

:grin:

Met een gammanail door de douanepoortjes lopen is ook altijd een feestje.:smiling_imp:

2 likes

Ja, dan wordt 't wel heel intiem bij het fouilleren… :wink:

Alleen röntgen. Het heeft totaal geen zin om daar metalen voorwerpen te onderscheiden van bijvoorbeeld plastic, alles wat verdacht is zie je zitten en gaat er gewoon uit :wink:

En in elke koffer/tas zit wel iets van ijzer dus dat ding zou onbeperkt piepen.

1 like

Ik moet m’n horloge altijd af doen en in zo’n bakje leggen.

Ik doe mijn horloge meestal niet af. Soms word het gezien en dan moet hij meestal het bakje in. Nog nooit een probleem gehad met mijn horloges en sommigen hebben al best wat scanners gehad. Je hoeft je dus geen zorgen te maken.

1 like

Ik vlieg redelijk veel, ~100 vluchten per jaar. Je kan bij Schiphol idd je horloge omhouden. Dit door de nieuwere soort scanners, echter op de meeste luchthavens hebben ze deze niet. Daarbij zijn niet alle poortjes hetzelfde afgesteld.
Zelf doe ik het horloge altijd in een opbergtasje, zo gebeurt en na de controle er zo weer uit. In het bakje gaat niet gebeuren, mede om beschadigingen of zelfs diefstal te voorkomen. Het laatste heb ik zelf niet meegemaakt, maar een kennis van me wel.

Hier de opbergtasjes die ik gebruik, wissel ze gewoon wel eens af. Daarnaast soms ook een grotere in de tas met meerdere horloges.

https://images-na.ssl-images-amazon.com/images/I/71GCNG0svTL.SX425.jpg

Straling ed. gaat iig geen schade opleveren, anders waren mijn horloges al lang kaduuk. :wink:

Gaan de meeste Nederlanders niet gewoon met de sleurhut naar Frankrijk?
En hoe zit het dan met die tolpoortjes?

4 likes