Porsche Design

Beste forumleden

In mijn bezit het ik een horloge van Porsche Design, na wat opzoeken op het internet heb ik gelezen dat het kan zijn dat deze horloge een “Valjoux 7750” mechanisme bezit. Of dit waar is weet ik niet. Daarom vraag ik aan jullie kenners of jullie mij wat meer over dit horloge kunnen vertellen. En eventueel over de waarde van het horloge. Wat je ziet op de foto is het enigste wat ik heb.

Alvast bedankt voor jullie interesse. Ik ben benieuwd!

Hallo & welkom,

Fraai horloge, van het valjoux 7750 uurwerk klopt inderdaad. Voor info over dit uurwerk heb ik een link bijgevoegd

(naar benenden scrollen tot Valjoux 7750).

Na een beknopte zoektocht heb ik een bijna identiek horloge gevonden op chrono24
http://www.chrono24.com/nl/heuer/edox-porsche-design-pasadena-ref750-vintage-automatic-chronograph-valjoux-7750--id1652672.htm?dosearch=true&picnum=2&query=porsche+7750&resultview=list&searchResultIndex=0&searchexplain=true&tab=pics&urlSubpath=%2Fsearch%2Findex.htm
.

Ik hoop dat je er iets aan hebt, ga er maar vanuit dat er nog meer mensen reageren met nuttige informatie :~

Tabee

Bedankt voor het snelle antwoord. Had niet gedacht dat het nog zo speciaal ging zijn. Op het horloge staan de letters “FS” achteraan op het bandje. Maar verder vind ik niet over dit “merk”

FS staat voor FlatSix dus de boxermotor, en persoonlijk vind ik hem niet op die van door ticothijs82 getoonde model lijken.
Het door jouw getoonde model lijkt meer op de volgende 2;

Gr. Andre

OK FlatSix nu snap ik het! Deze 2 modellen lijken er inderdaad meer op. Wat me wel opvalt is het grote waardeverschil op de ebay zoekertjes. Wat kan je hierover vertellen omtrent dit horloge in kwestie?

Kijk nog meer nuttige informatie, ik had nog niet aan Ebay gedacht. In de door mij getoonde advertentie wordt wel gerefereerd aan Porsche Design. Flat Six, cool :~.

Tabee

Het is gewoon een mooie klok!! Lekker dragen en van genieten of wil je er vanaf??

In het 2e Ebay horloge zit volgens mij géén Valjoux 7750, want heeft ‘maar’ 17 steens uurwerk. De 7750 zou er 25 moeten hebben?!

Ik draag hem sinds kort terug af en toe. Heb hem ongeveer een jaar geleden gekregen van een familielid. En door omstandigheden heb ik hier nooit wat info over kunnen te weten komen. Daarom zou ik graag via jullie wat info erover weten en ook praktische zaken zoals de waarde voor moest ik het (ooit) verkopen/schenken

Veel maal bedankt voor de accurate replies op deze discussie!

Dit model is in samenwerking met Orfina geproduceerd en er zijn talloze varianten van.
Hier een link naar een topic op WUS:

http://www.google.nl/imgres?imgurl=http://is.rely.net/2-1600-32468-l-cpVQ4ZnrB83O742FhLfQ.gif&imgrefurl=http://forums.watchuseek.com/f7/vintage-porsche-design-3h-military-chrono-orfina-95626.html&h=738&w=701&sz=395&tbnid=n4OYMhnOK7Y0yM:&tbnh=141&tbnw=134&prev=/images%3Fq%3Dporsche%2Bdesign%2Borfina&zoom=1&q=porsche+design+orfina&hl=nl&usg=__BnoOCNbXuitSWbLy158KcgWre5Q=&sa=X&ei=t7-JTfXDI4uXOtKAgYwO&ved=0CCkQ9QEwBA

Bump

Orfina had ik ook al eens gelezen op het internet. Ziet er positief uit

Niemand die iets kan vertellen over de actuele verkoopwaarde? Via welk medium valt zo’n horloge te verkopen?

Vlak voordat Porsche naar IWC ging heeft Orfina horloges de Porsche Design horloges gemaakt zoals mijn exemplaar hierboven. Naast deze uitvoering is er ook een versie geweest die zwart gecoated was. De techniek van coaten was nog niet je dat en het resultaat kun je zien zoals bij de eerder aangegeven Ebay-link.
Het uurwerk van mijn exemplaar is nog een Lemania 5100 (dus met 24-uurs aanduiding).

Zoals ik al aangaf heeft PD in de 80er jaren de move naar IWC gemaakt en zijn er veel horloges gemaakt met een dergelijke uitstraling, echter niet meer op basis van de Lemania 5100 maar een Valjoux 7750.

PD is in de tweede helft van de 90er jaren vertrokken bij IWC en heeft de Eterna-fabriek opgkocht en onder eigen naam zijn zij daar horloges gaan maken. Een mooi voorbeeld is de kwarts-chrono die in het bezit is van één van de forummers.

Zoals malus65 al aangaf zijn er veel varianten op deze horloges gemaakt en jouw exemplaar is er daar één van.

Brutus Schreef:

http://img.photobucket.com/albums/v206/gerard1/Chr
onograaf/Pict0498.jpg

Vlak voordat Porsche naar IWC ging heeft Orfina
horloges de Porsche Design horloges gemaakt zoals
mijn exemplaar hierboven. Naast deze uitvoering is
er ook een versie geweest die zwart gecoated was.
De techniek van coaten was nog niet je dat en het
resultaat kun je zien zoals bij de eerder
aangegeven Ebay-link.
Het uurwerk van mijn exemplaar is nog een Lemania
5100 (dus met 24-uurs aanduiding).

Zoals ik al aangaf heeft PD in de 80er jaren de
move naar IWC gemaakt en zijn er veel horloges
gemaakt met een dergelijke uitstraling, echter
niet meer op basis van de Lemania 5100 maar een
Valjoux 7750.

PD is in de tweede helft van de 90er jaren
vertrokken bij IWC en heeft de Eterna-fabriek
opgkocht en onder eigen naam zijn zij daar
horloges gaan maken. Een mooi voorbeeld is de
kwarts-chrono die in het bezit is van één van de
forummers.

Zoals malus65 al aangaf zijn er veel varianten op
deze horloges gemaakt en jouw exemplaar is er daar
één van.

Er zijn inderdaad veel varianten onder diverse merknamen uitgegeven, ik vond zelfs een Aquastar met een blauwe wijzerplaat.

Dit is mijn Porsche Design Dashboard chrono:

Persoonlijk zou ik jouw exemplaar nooit verkopen, hoogstens een beetje op laten knappen, indien dat nodig is, en het lekker dragen. Ik vind die van Brutus ook erg mooi, maar dat heeft met het Lemania uurwerk te maken. Dat komt door de 24 uurs aanduiding, daar ben ik gek op:)
Je kunt ze heel mooi met diverse nato’s combineren bijvoorbeeld.

Nu ben ik toch al een stuk wijzer geworden dankzij jullie uitleg. Ik heb er een tijdje over nagedacht en denk het toch te gaan verkopen. Ik heb mijn vaste horloge dat ik draag en deze ligt hier maar te liggen. Het zou een beter plaatsje krijgen bij een verzamelaar die er tijd en genot van heeft. Hier hoort hij niet thuis…

Kunnen jullie mij tips geven waar ik het het beste kan verkopen? Hier op het forum, eBay, andere sites,…

Wat is de prijsmarge die ik mag rekenen? Buiten de uitleg die jullie mij hebben gegeven is er nog iets waar ik de koper van moet op de hoogte brengen?

Schitterend horloge. Zo’n soortgelijke of dezelfde PD staat nog op mijn verlanglijstje, maar momenteel ruim buiten budget ben ik bang. Wellicht eerst maar de Buler rip off of de Sinn 141, zie ook dit topic;
http://www.horlogeforum.nl/read.php?2,272313,273373

Niemand die me hier iets over kan vertellen?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

SuperC Schreef:

De Orfina’s zijn erg populair en gaan, afhankelijk
van de staat, weg tussen de 1000 en 2500 euro.

Deze is nagenoeg gelijk…duss…:wink:

Maar eh… De Porsche Design horloges van Orfina lopen op een Lemania 5100 en deze zg. “look-a-like” op een 7750…
Een Steinlex lijkt qua uiterlijk ook op een Rolex, maar brengt toch wat minder op…:wink:

Brutus Schreef:

SuperC Schreef:

De Orfina’s zijn erg populair en gaan,
afhankelijk
van de staat, weg tussen de 1000 en 2500 euro.

Deze is nagenoeg gelijk…duss…:wink:

Maar eh… De Porsche Design horloges van Orfina
lopen op een Lemania 5100 en deze zg.
“look-a-like” op een 7750…
Een Steinlex lijkt qua uiterlijk ook op een Rolex,
maar brengt toch wat minder op…:wink:

Precies zou eerder denken aan 500-600

Heel gaaf! Ik kan je er helaas niet vanaf helpen i.v.m. budget :slight_smile:

Veel succes met de verkoop, toch wel een beetje jammer dat je hem zelf niet houdt.

Groeten,

Stefan