Maar dan he, ik vind het echt wel een mooie klok, voor redelijk (uiteraard relatief) aantal knaken. Dit is (voor mij op te brengen/te betalen) maar zo’n Porsche… das wel een financieel bruggetje te ver voor mij.
Vind het moeilijk te verwoorden, maar als in mijn gerdachten gaat rond; als ik geen Porsche kan betalen, waarom zou je dan wel met een Porsche horloge gaan rondlopen? Iedereen moet uiteraard kopen wat ie mooi vind, maar ik voel me toch terughoudend als het gaat om dit soort dingen (heb ik ook met bijvoorbeeld Ferrari kleding/horloges, met no-offence bedoelingen voor een ieder die dat wel heeft/draagt) terwijl ik het wel mooi klokkies vindt.
Hebben jullie daar ook ‘last’ (jazeker, luxe probleem) van? Misschien is het een soort gereserveerdheid (schaamte wil het net niet noemen) omdat ik toch geen Porsche kan betalen, (terwijl ik zekers mooie auto’s vindt).
Ik vind het horloge nog wel meevallen: er staat in ieder geval geen uitgemeten verwijzing naar de GT3 op. De band heeft die verwijzing wel, maar die kun je makkelijk swappen en dan heb je een mooi ogende chrono, wat mij betreft. Ik vind het wel wat, die donkere plaat met die gele wijzers.
Maar onderaan de streep heb ik hetzelfde gevoel wat jij hebt: ik heb geen Porsche (laat staan een GT3), dus dan zou ik het bijhorende horloge ook niet snel kopen. En voor 8000 euro zit ik akelig dicht bij de Speedmaster Apollo IIX DSOTM, welke ik ook heel erg gaaf vind. Dus ik zou voor de Omega gaan, in dat geval (makkelijk in mijn geval: ik ben wel enigzins fan van Omega).
Maar er staat “The Porsche Design Chronograph 911 GT3 Touring Package is offered exclusively to owners of the car, with the option of further customisation tweaks.”
Dat zou betekenen dat je die GT3 Touring er toch echt bij moet nemen hoor!
Je moet het gewoon zo zien: Als jij 240.000,- betaalt voor het horloge, krijg je er een gratis Porsche GT3 bij. Dat is dan wel een uitzonderlijke deal.
En dan doe je beide in de opslag. En over 20 jaar krijg je 20% van de huidige horloge waarde en het dubbele van de huidige Porsche waarde. Kijk, gratis financieel advies!
Herkenbaar. Ik loop ook niet graag te koop met een groot Ferrari logo op m’n polo of jas. Ik kom wel mensen tegen die er een hebben of het zich kunnen veroorloven. Zodra ik ermee loop, weet ik zeker dat ik de vraag krijg of ik er nu ook een heb . Laat dan maar.
Met jouw horloge vind ik het overigens wel meevallen. Je loopt er niet mee te pronken of zo. Wel met een mooi horloge, maar niet met het merk/logo. Met alle respect, dat ziet geen hond.
Ik houd niet van auto’s, en al zeker niet van sportauto’s, en dus ook niet van Porsche. Het is daarom onwaarschijnlijk dat ik ooit iets met zo’n merk ga krijgen. Overigens kan ik wel een, weet ik veel, Ducati motor betalen, maar zou ik nooit met kleding rondlopen waar zo’n merk op straat. Ik vind dat zelf vulgair en smakeloos.
Wat een ander doet moet ie zelf weten, mijn kop thee is het niet.
Voor 8000 ballen? Ik vind een titanium bead blasted kastje met een Valjoux 7750 er in nou niet direct een pakketje waar ik 8000 ballen voor zou betalen, ook al hebben ze er een flyback van gemaakt.
Dan vind ik de Sinn 356 pilot chrono voor 1750,- euro iets realistischer geprijsd.
Maar wat een slecht stuk kritiekloos proza op Monochrome. Da’s geen journalistiek meer, da’s een infomercial.
Het allerslechtste financieel advies dat ik ooit zag
Een verdubbeling op 20 jaar komt neer op een jaarlijkse rentevoet van 3,6%. Trek daar nog wat inflatie van af (die nu weliswaar historisch laag is). Nee, een vetpot is het niet.
O ja, trek daar nog de prijs van de opslag en de verzekering van af en je doet de facto verlies…