Ik heb een paar weken geleden een topic geplaatst over hommage horloges, voornamelijk over de kwaliteit er van. Als je zo de eigenschappen ervan leest is het heel veel bang for the buck.
Na wat avonden surfen kwam ik een addies horloge tegen, een addies BGW9 om precies te zijn. Ik ben altijd al geintrigeerd geweest met horloges met een puck vorm a la oris aquis en halios 1000m, waar dit horloge duidelijk een kopie van is.
Zo een addies horloge kost geen drol dus heb er 1 besteld om de kwaliteit van zo een hommage zelf eens te controleren en tegelijkertijd kijken of een puck vorm wel wat is.
Nou ik moet zeggen, ik ben positief verrast! Het is een degelijk ding zeg. Zwaar, goed afgewerkt, seiko uurwerkje, mooie vorm. Het is daadwerkelijk een mooi stukje horloge. Voor iemand met een beperkte budget die een mooie automaat zoekt is zo een horloge zeker een aanrader.
Ik zie het hommagestuk er niet aan af. Het is zeker geen Aquis, het is ook geen Tuna can, ik vind het met name een beetje vreemd maar wel meer dan OK. Geinig ding met, voor zover mijn kennis strekt, een eigen smoel.