Hommage watches - zijn ze echt goed?

Wellicht heel uitgebreid gezien er (denk ik) heel veel homage horloges zijn, maar zijn homage horloges over het algemeen degelijke horloges?

Ik zat te kijken naar een mooie Oris Aquis, en zag dat er zelfs Aquis homage horloges zijn. Je leest allemaal leuke verhalen over het uurwerk, glas, materialen etc. maar toch vraag ik me af, zijn ze tegenwoordig echt goed? Ik lees ook over bepaalde modellen, volgens mij Steeldive dat ze seiko uurwerken gebruiken.

Zijn er forumleden die homage horloges hebben en tevreden mee zijn?

Steinhart als voorbeeld zijn iig erg degelijk gebouwd!

5 likes

Incoming discussie over homages, replica’s etc in

3…

2…

1…

Daarnaast is het natuurlijk lastig alles over 1 kam te scheren…

19 likes

Hier zijn al 100 miljoen topics over.

4 likes

100.000.001 nu

Palindroom getal

10 likes

En precies daarom ben ik benieuwd naar de meningen en ervaringen van de forumleden

Kun je dan niet beter de zoekfunctie gebruiken in plaats van een nieuw topic? Ik verwacht dat je met de zoekfunctie alle informatie kan vinden die je zoekt.

4 likes

De Timefactors Speedbird is een hommage aan de IWC Marknnnn (nummer even zelf invullen :wink: ) en is een prima horloge. Sellita SW200 (vroeger ETA 2824-2) Top grade, gebold saffier, robuust, prima lume enzovoort. En zo zijn er meer voorbeelden, maar er zijn er ook die algeheel r*k zijn.

3 likes

De rode lappen discussie!

Sommige mensen zien hier een Divers 65 in van Oris.
Deze heeft schroefkroon, double dome saffier, Seiko uurwerk, mega lumen, komt met degelijke stalen band die makkelijk te vervangen is vanwege drilled lugs. Ik heb hier 0 dagen spijt van :slightly_smiling_face:

28 likes

Hommage topics openen - of toch de zoekfunctie gebruiken?

1 like

Gek zeg!

Maar goed, iedereen moet lekker dragen wat ie wil.

12 likes

Als je TL-2 wilt bereiken kun je volgens beter een topic openen waar veel reacties op komen, dan een enkele reactie in een bestaand topic plaatsen.

2 likes

Dat werkt niet zo goed als je naar het strafbankje moet.

1 like

Voor het geld krijg je meestal wel een leuk horloge, zitten natuurlijk geen kosten in marketing en research & development

2 likes

Er is een groot verschil tussen de homages, ik heb er gehad die echt kudt waren maar heb er ook van heel goede kwaliteit. Kijk vooral naar het gebruikte uurwerk, NH (seiko), swiss ETA en Sellita zijn heel goede, Miyota vind ik dan persoonlijk minder want die hebben een duidelijk hoorbare rotor. Chinese uurwerk-kopieën van eta en seiko laat je beter links liggen.
Een punt waar veel homages zwak zijn is de lume.
Voor het geld heb je veelal een leuk horloge, zeker als je voor een model gaat die afgeleid is van een bekend horloge die al een aantal jaar niet meer wordt geproduceerd.

1 like

Er zijn echt wel goede hommages qua kwaliteit. Maar vaak zijn ze haast 1 op 1 kopie. Dat zit me niet lekker.

2 likes

hierbij moet ik altijd aan koortsmeetsysteemstrook denken weet, niet waarom…

2 likes

Dit is precies wat er uitkomt als een Oris 65 en een SPB143 een woeste nacht hebben gehad.

2 likes

6 likes

Begrijp ik goed.

1 like