Post hier je grappigste, stomste, meeste trieste of meest geweldige ervaring met een juwelier

Lang geleden bij Brocantique in Maastricht een poos horloges gekeken en omgepast. De eigenaar vond het geen probleem dat ik al vantevoren aangaf dat ik het waarschijnlijk bij kijken zou houden en heeft me op zeer vriendelijke manier geholpen.

Een andere keer Bij tenberge in Haren, Groningen binnengelopen met een antieke Bulova met kapotte veer (netjes gemaakt) Één van de dames achter de balie zag mijn jaren '70 Seiko chrono en zei gelijk “wat een mooie oude Seiko”. Toch leuk :slight_smile:

Bij de dorpsjuwelier hebben ze eens vakkundig een zodiac helemaal om zeep geholpen bij een batterijwissel.

Horloge werd teruggegeven met de mededeling dat het niet aan de batterij lag. Het horloge heb ik later hier als niet werkend verkocht en achteraf hoorde ik van de koper dat het halve binnenwerk mishandeld was…

De juwelier in kwestie bestaat gelukkig niet meer

Dat vd garantie lijkt me niet kunnen. Verkoper hoort volgens mij garantie af te handelen, zonder daar extra voor te rekenen, toch?

Tja, als 99% vd klanten dozen, omdozen, boekjes, etc niet belangrijk vinden, dan zullen sommige verkopers er ook minder waarde aan hechten. Alsof je bij n geurtje t doosje en de kadoverpakking bewaard. Die gooi ik weg, maar misschien dat iemand anders ze wel spaart ofzo.

Wel vind ik de houding erg… Laks, als je merkt dat je klant er om geeft. Dan kom je imho als verkoper disrespectvol jegens de wensen v je klant, van iets wat eigenlijk gewoon standaard bij je product hoort.

Ik zount zelf ook niet zo snel doen, maar dat komt meer omdat ik m persoonlijk alleen mooi vind op zn metalen band. Maar genoeg die m op leer op nato zetten.

Kweenie of je t al gedaan hebt, maar zo n ervaring mag best in t ervaring met gedeelte vh forum gezet worden.