Post NL verzekerd verzenden & afhandeling

Ik heb een 2 weken geleden de Handavinci Padi Turtle verzonden naar @anon10817008HF.

De Padi echt bombproof ingepakt. Omdoos met breekbaar folie, schuimrubber, horloge doos + head only in de bubbeltjes folie.Het horloge was in goede & perfect werkende staat. Nu is hij echter aangekomen bij hem en er is waarschijnlijk zo hard mee gegooid dat het uurwerk niet meer loopt. Ondertussen is hij bij een horloge maker geweest & de conclusie is;

Full service, uurwerk moet uit elkaar etc etc etc.

Ik 4 november contact opgenomen met Post NL, want hij is niet voor niks verzekerd verzonden.
Nou, werd prima opgepakt door PostNL & ik zou binnen een aantal dagen bericht krijgen. (ik dacht 10)

Nou, nee dus: 18 Dagen hebben ze nodig om het probleem op te pakken.
En dan zijn er nu nog geen eens foto’s en filmpjes met de problemen naar hun toe.
18 dagen om een formulier op te sturen waarmee ik mijn klacht kan indienen…

Iemand ervaring met dit traject icm PostNL, hoe lang kan het gaan duren?
Ik heb gelukkig bewijs van de volledige verpakking ed. maar hoe ga je aantonen dat een horloge goed liep voordat hij richting @anon10817008HF vertrok?

Lastig ook, dat het een MOD is, want garantie op een horloge van 06-2017 is daardoor ook Schluss…

klotesituatie. Herken het. Heb 2 weken geleden een klacht ingediend via een formulier. Als het goed is hoor ik uiterlijk donderdag wat de status is. Betreft klokkie van 1250 euro dat zoek is…

gelukkig wel verzekerd verstuurd. Maar moet nog zien of en wanneer ik het geld krijg (of de klok wonderbaarlijk opeens toch gevonden wordt)

Heb een verloren pakket naar buitenland. Pakket aangekomen maar doos vakkundig geopend, horloge er uit gehaald en de rest (doos ed) door laten gaan. Al meer dan 2 maanden aan t wachten, bewijs sturen (foto’s) … kan blijkbaar wel een maand of 4 duren

Dat komt met mijn ervaringen overeen. Elke stap kost hun 3 weken (bij mij zelfs meer), erg frustrerend. Klantenservice is drama.

Niet helemaal on-topic maar ik zit op een pakketje te wachten van 25e waarde. Verkoper zweert dat hij het heeft opgestuurd, maar 0,0% pakketje na een volledige week :stuck_out_tongue:

Ivm een verloren pakket naar de US heb ik toch zeker een drietal maanden zitten wachten vooraleer ik de conclusie had (waarde, 1750EU) wel netjes terugbetaald gekregen maar in totaal toch een maand of 5 op zitten wachten.

Aantonen dat een horloge goed liep is echt heel moeilijk denk ik.

Daar waar ik in het verleden problemen had met verloren gegane pakketjes ed is het uiteindelijk wel goed opgelost. Kost allemaal wel tijd en je moet je bonnetjes (verzendbewijs, kassabonnetje postkantoor) wel goed bewaren om Ă©Ă©n en ander goed afgewikkeld te krijgen.

zelfde ervaring.

meen dat ik binnen 2 maanden mn geld (>1000e) had na start klacht (horloge nooit meer teruggevonden. wel verzekerd verzonden).

Sterkte Erik, ik hoop voor je dat het opgelost gaat worden. Zal echter wel heel lang duren!

Off topic maar ik wacht al weken op een pakketje uit het buitenland. PostNL had er weken voor nodig om te achterhalen dat deze is teruggestuurd naar afzender. Ze wisten me geen reden door te geven. Dit staat op het pakketje(!).

Ook hebben ze geen (retour)track en trace.

Met andere woorden, afwachten en hopen dat de verzender het weer terug krijgt en anders zoek je het maar uit.
Verzender geeft aan nog steeds niet te hebben ontvangen.

Zeer frustrerend. Ik heb het maar losgelaten. Betreft een pakket met waarde 60 euro.

dus jij werkt nog langzamer dan Post.NL ???

1 like

Ik kan inderdaad bevestigen dat de verpakking bomb-proof was! :ok_hand:t2:

GVD als je van de duivel spreekt dan ziede zijne staart;

Vandaag bericht dat een horloge (cheap chronograafje van 400tal euro) aangekomen is en niet meer loopt. Gelukkig wel zoals altijd een video geschoten van de werking van het horloge voor het op de post ging.

Nu maar eens kijken hoe PostNL deze aanpakt (aangetekend dus tot 500eu verzekerd)

Kan me niet voorstellen dat ze je gaan vergoeden voor het risico dat een oudje stopt met werken door wat schokken onderweg :slight_smile: Zeker als de doos langs de buitenzijde geen overmatige schade vertoont.

Maar ik volg graag verder mee op!

De mijne was echter geen oudje, maar een horloge van 06-2017…

betwijfel het, maar is het proberen waard :stuck_out_tongue:

Gaan ze niet vergoeden, lijkt me logisch.

Want?

Het is niet logisch maar zal waarschijnlijk wel de uitkomst zijn. De afhandeling van een verloren/gestolen horloge is al een hoop ellende wat betreft bewijslast.

Dan verstuur ik nooit meer een horloge, of alleen nog op risico koper.
Altijd 'n filmpje maken vooraf kan ook geen kwaad.:nerd_face:

1 like

Dat maakt de bewijslast wel eenvoudiger idd. Ze gaan zeker om bewijs vragen dat het horloge goed werkte toen het verstuurd werd.
Ben erg benieuwd hoe dit af gaat lopen.