Want? Omdat jij niet kunt aantonen dat post.nl verantwoordlijk is voor het feit dat het horloge niet meer loopt. Daar ben jij nl verantwoordelijk voor. Simpeler kan ik het niet uitleggen.
Filmpje heeft alleen maar zin naar koper toe, bespaar je de moeite om verantwoordelijkheid naar post.nl te leggen. Koper kan horloge bij uitpakken laten vallen en doet het dan niet meer. Lijkt mij dat post.nl nog tien andere argumenten kan verzinnen.
Horloges zijn tegenwoordig expliciet uitgesloten van verzekering onder aangetekende verzending. Altijd verzekerd verzenden.
Een verloren pakket is geen probleem krijg je, als je bewijzen nog hebt, wel vergoed. Of de vergoeding voldoende is is afhankelijk van een aantal factoren. Dus niet zeker.
Nouja, met hulp van @Voordeligbijdetijd & @HanDavinci is het horloge in ieder geval binnenkort weer werkend met een nieuw hart. Een hart transplantatie is goedkoper dan een full serviceā¦
Ik zie wel waar het schip strand. Ik verstuur nogal veel via Post NL, anders gaan we over op een ander bedrijf. (met de zaak) Zullen ze vast niet warm of koud van worden, maar dat zie ik dan wel weer.
Dit gaan ze zeker niet vergoeden, overigens terecht naar mijn mening.
Is hetzelfde als een quartz horloge wat stilstaat wegbrengen voor een nieuwe batterij en als ie het dan niet doet tegen de juwelier zeggen dat hij het ervoor wel altijd goed deed en dus door de juwelier is stuk gemaakt.
Nee gewoon een heel vervelende samenloop van omstandigheden.
En voor jou vervelend maar niks aan te doen.
Er is toch zeker stevig gegooid met het pakket.
Dat kan niet anders, als je ziet hoe hij ingepakt zat.
Ik begrijp werkelijk waar niet waarom jouw voorbeeld hetzelfde moet zijn eerlijk gezegd.
Met een pakketje met breekbaar erop gooi je toch niet? Is de enige manier hoe hij kapot moet kunnen zijn gegaan.
Anders kan je een horloge niet meer dragen, want dan zijn de schokken net zo groot.
Als je nou op een fiets stapt en na een half uurtje fietsen krijg je een hart infarct geef je dan ook de fiets de schuld ?
Het zal wel aan mij liggen.
Maar of je iets zelf doet of iemand anders doet watā¦
Ik zie het niet.
Heb ik gehad bij DHL. Nooit iets teruggekregen. Diefstal bewezen maar DHL houdt het op verloren gegaan. Was verzekerd. Doe nu alles face to face.
mocht het allemaal niks worden met de post, dan is een complete vervanging van het uurwerk goedkoper dan een service denk ikā¦
Een wjize & vooral niet te dure les:
Opsturen doe ik verzekerd, maar alleen op risico van de koper.
Voortaan zal ik dit expliciet vermelden in mijn verkoop topics.
Ophalen met een bak koffie geniet de voorkeur!
Zoals je hierboven kan zien:
Er komt een harttransplantatie.
Een Nieuwe 4R36 is goedkoper inderdaad.
Zo. Wat een bijzondere vergelijkingen
Ja, gaat volledig mank wat mij betreft.
Naar mijn beste weten kan dit niet.
Ik ben geen bedrijf, als ik dit expliciet vermeld dan is dat zo.
Keuze van de koper, anders kunnen ze hem komen halen.
Zeker bij de duurdere horloges.
Volgens mij is een simpele vermelding in een verkoopsadvertentie niet voldoende om al het risico bij de koper te leggen. Jij hebt nog steeds de wettelijke verplichting tot levering.
Zo zie ik het toch. Bovendien zou ik het naar mijn koper toe niet aangenaam vinden om zoān disclaimer te vermelden
Ik ook niet.
Maar hoe ga jij er mee om nu? Jij vergoedt de ā¬400,- zonder blikken of blozen?