Post NL verzekerd verzenden & afhandeling

Ik bedoel dat het ook gewoon stom toeval kan zijn dat ie er tijdens het transport mee ophoud.
Belangrijk is om te weten wat er stuk is.
Is er iets afgebroken of verbogen prima transport schade, olie ingedikt vuil in het uurwerk etc. geen transport schade. Full-Service is een ruim begrip.
Ik ben zeker geen fan van de Post NL maar wil wel objectief blijven.

Kijk, daar kan ik wat mee inderdaad.
Het horloge is een horloge van 06-2017.
Nogal nieuw dus, voor een failure van Seiko.

Aan de andere kant is het misschien wel gewoon een toevalstreffer.

tnx, blijkbaar te snel door het draadje gescrollt :wink:

Hoewel waarschijnlijk ook niet onfeilbaar en alleen voor de Benelux, maar de Mikropakket service ( oh wacht, ook PostNL :joy:) lijkt me nog de beste optie als ik naar de specs kijk hoe ze met paketten omgaan. Helaas alleen niet beschikbaar voor particulieren maar als we nu een petitie starten…:sunglasses:

Nu begrijp ik dat het een MOD is wat betekend dat ie is open geweest.
Zonder een oordeel te vellen kan het natuurlijk ook zo zijn dat er tijdens de modificatie iets is gebeurd waardoor het uurwerk nu niet meer functioneert.
Dus nader onderzoek naar de reden van stoppen met lopen nodig.

1 like

Ja, over nagedacht.

Maar @HanDavinci gaan we daar in ieder geval niet op aankijken. Hij is lopend de deur uit gegaan namelijk!
Het is wat het is. Ben al weer een beetje afgekoeld tov PostNL.

@anon10817008HF heeft ZSM een horloge die weer loopt met een nieuwe 4R36 onder de kap!

1 like

Waar heb je dat gelezen?

Ik heb er ook een van @HanDavinci en ben daar super tevreden over. TOP

2 likes

Ja het is erg vervelend. Ik had gisteren nog een berichtje naar @anon10817008HF gestuurd, en als de 4R36 binnen is zet ik deze er meteen in!

We wonen gelukkig dicht bij elkaar in de buurt. En mocht je nog iets terugkrijgen van de PostNL, kun je daar de kosten mee dekken.

En dit is natuurlijk aannemelijk, maar ik behandel de uurwerken met fluwelen handschoentjes. Het zou de eerste zijn van 40+ mods. Ben zelf namelijk altijd als de dood dat er iets gebeurt :joy:

Behalve bij die blue lagoon van @SwedishChef, daar liet ik het uurwerk vallen. Als in…echt vallen. FUBAR noemen we dat.
Gelukkig sprong @Voordeligbijdetijd to the rescue en zit daar ook een gloednieuwe in.

2 likes

Als dit het pakket na ontvangst is, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het stuk is gegaan van hard gooien. De doos lijkt nog prima intact en de verpakking zou de klap prima kunnen opvangen. Wat was volgens de horlogemaker de reden van full service dan? Was iets losgeraakt?

Voor wat het waard is, mijn PADI stopte er ook na een dag mee toen ik hem nieuw kreeg van Rob. Misschien een productiefoutje?

Kan het horloge tijdens transport in aanraking zijn gekomen met iets magnetisch?. In een ander pakket b.v. ?

Ik hoop dat je je geld terug krijgt hoor, maar ik heb weinig vertrouwen in PostNL als het aankomt op betaling bij schade.

Heeft u het pakket goed ingepakt? Ja zeer goed, zie de foto’s.

Dan is het niet aannemelijk dat het horloge tijdens vervoer of een val beschadigd is.

Heeft u het pakket goed ingepakt? Nee, dat heb ik niet.

Dan is het uw eigen schuld en moet u het maar beter verpakken.

Snap je. Wordt een beetje lastig om te bewijzen :confused:

1 like

En dat is keurig netjes opgelost. Nieuw uurwerkje spint er vrolijk op los.

1 like

Na afkoeling, begint het gezond verstand weer te werken. Bij deze wetenschappelijk bewezen.