Post NL verzekerd verzenden & afhandeling

Heb ik gehad bij DHL. Nooit iets teruggekregen. Diefstal bewezen maar DHL houdt het op verloren gegaan. Was verzekerd. Doe nu alles face to face.

mocht het allemaal niks worden met de post, dan is een complete vervanging van het uurwerk goedkoper dan een service denk ik…

Een wjize & vooral niet te dure les:

Opsturen doe ik verzekerd, maar alleen op risico van de koper.
Voortaan zal ik dit expliciet vermelden in mijn verkoop topics.

Ophalen met een bak koffie geniet de voorkeur!

2 likes

Zoals je hierboven kan zien:

Er komt een harttransplantatie.

Een Nieuwe 4R36 is goedkoper inderdaad.

1 like

Zo. Wat een bijzondere vergelijkingen :worried:

1 like

Ja, gaat volledig mank wat mij betreft.

Naar mijn beste weten kan dit niet.

Ik ben geen bedrijf, als ik dit expliciet vermeld dan is dat zo.
Keuze van de koper, anders kunnen ze hem komen halen.

Zeker bij de duurdere horloges.

1 like

Volgens mij is een simpele vermelding in een verkoopsadvertentie niet voldoende om al het risico bij de koper te leggen. Jij hebt nog steeds de wettelijke verplichting tot levering.

Zo zie ik het toch. Bovendien zou ik het naar mijn koper toe niet aangenaam vinden om zo’n disclaimer te vermelden :slight_smile:

1 like

Ik ook niet.
Maar hoe ga jij er mee om nu? Jij vergoedt de €400,- zonder blikken of blozen?

Ik bedoel dat het ook gewoon stom toeval kan zijn dat ie er tijdens het transport mee ophoud.
Belangrijk is om te weten wat er stuk is.
Is er iets afgebroken of verbogen prima transport schade, olie ingedikt vuil in het uurwerk etc. geen transport schade. Full-Service is een ruim begrip.
Ik ben zeker geen fan van de Post NL maar wil wel objectief blijven.

Kijk, daar kan ik wat mee inderdaad.
Het horloge is een horloge van 06-2017.
Nogal nieuw dus, voor een failure van Seiko.

Aan de andere kant is het misschien wel gewoon een toevalstreffer.

tnx, blijkbaar te snel door het draadje gescrollt :wink:

Hoewel waarschijnlijk ook niet onfeilbaar en alleen voor de Benelux, maar de Mikropakket service ( oh wacht, ook PostNL :joy:) lijkt me nog de beste optie als ik naar de specs kijk hoe ze met paketten omgaan. Helaas alleen niet beschikbaar voor particulieren maar als we nu een petitie starten…:sunglasses:

Nu begrijp ik dat het een MOD is wat betekend dat ie is open geweest.
Zonder een oordeel te vellen kan het natuurlijk ook zo zijn dat er tijdens de modificatie iets is gebeurd waardoor het uurwerk nu niet meer functioneert.
Dus nader onderzoek naar de reden van stoppen met lopen nodig.

1 like

Ja, over nagedacht.

Maar @HanDavinci gaan we daar in ieder geval niet op aankijken. Hij is lopend de deur uit gegaan namelijk!
Het is wat het is. Ben al weer een beetje afgekoeld tov PostNL.

@anon10817008HF heeft ZSM een horloge die weer loopt met een nieuwe 4R36 onder de kap!

1 like

Waar heb je dat gelezen?

Ik heb er ook een van @HanDavinci en ben daar super tevreden over. TOP

2 likes

Ja het is erg vervelend. Ik had gisteren nog een berichtje naar @anon10817008HF gestuurd, en als de 4R36 binnen is zet ik deze er meteen in!

We wonen gelukkig dicht bij elkaar in de buurt. En mocht je nog iets terugkrijgen van de PostNL, kun je daar de kosten mee dekken.

En dit is natuurlijk aannemelijk, maar ik behandel de uurwerken met fluwelen handschoentjes. Het zou de eerste zijn van 40+ mods. Ben zelf namelijk altijd als de dood dat er iets gebeurt :joy:

Behalve bij die blue lagoon van @SwedishChef, daar liet ik het uurwerk vallen. Als in…echt vallen. FUBAR noemen we dat.
Gelukkig sprong @Voordeligbijdetijd to the rescue en zit daar ook een gloednieuwe in.

2 likes

Als dit het pakket na ontvangst is, dan lijkt het mij onwaarschijnlijk dat het stuk is gegaan van hard gooien. De doos lijkt nog prima intact en de verpakking zou de klap prima kunnen opvangen. Wat was volgens de horlogemaker de reden van full service dan? Was iets losgeraakt?

Voor wat het waard is, mijn PADI stopte er ook na een dag mee toen ik hem nieuw kreeg van Rob. Misschien een productiefoutje?