Postnl en douane gezeur. Tips?

Inklaringskosten betaal je vrijwel altijd.
Is geen belasting maar kosten van de vervoerder!

1 like

Misschien heb je hier wat aan

http://www.invoercalculator.nl/

Als het bedrag groter dan 22€ is wel ja, anders niet namelijk. Ik denk juist dat op een bedrag van net iets minder dan 22€ de inklaringskosten juist het probleem zijn, aangezien deze rond de 20€ zijn ipv het btw bedrag.

Misschien jij ook, voer maar eens een klein bedrag in :stuck_out_tongue:.

1 like

Het gaat om de koers op de dag dat het aankomt, dat kan net boven de 22 uitkomen. Dan betaal je over het product en de eventuele verzendkosten 13 euro en wat BTW. €57 in dit verhaal is dus wel bijzonder hoog…

Zou eerst om een specificatie vragen. Dan kan je zien welke waarde de douane gehanteerd heeft. Als die niet klopt en daar lijkt het sterk op, kan je in beroep gaan. Als ze niet toegeven, mogen zij het terugsturen,
Niet leuk voor CS, maar het is niet anders. Jammer :frowning:

Ik kom ook op nul uit … zie site postNL :

Gewoon het pakket niet aan nemen. Dan stuurt postnl het terug zelf terug.
Met een beetje geluk stort Creation Watches het aankoop bedrag zelf terug. Zo niet als je met Paypal betaald heb een claim starten.

Misschien hebben ze een nulletje teveel ingegeven. Bij 220 dollar kom je akelig dicht in de buurt van de 57 euro. Ik zou op zeker de berekening opvragen.

Edit; ik zie dat het horloge 21 dollar was, vul 210 dollar in en wat krijg je dan:

Bijna 57,24…

Je laat een horloge twv €21,- 2x onnodig de halve wereld rond varen!? Omdat je een paar euro’s wilde besparen door bij een webshop in Hongkong te bestellen. Ben geen groen links aanhanger, maar dit strijkt wel wat tegen m’n moraal in.

4 likes

Als er onterecht €57,24 bij komt wel ja.
Onder de 22 euro excl verzendkosten hoort er niets bij te komen.
Dus ja dan laat ik het terug sturen zonder aan te nemen.

Ga ik over de 22 euro heen dan kies ik daar zelf voor en dan betaal ik uiteraard.

Ik wil er nog even aan toevoegen. Als ik iets van 21,xx Bestel en het dus net op het randje is. Maar door koers verandering bij aankomst net boven de 22 uitkomt. Het ook gewoon mijn eigen probleem is. Soms heb je geluk soms pech.

1 like

Dan zouden dat toch serieuze verzendkosten zijn om aan zo een tax te komen?

Hier in belgie rekenen ze wel ook op het totaalbedrag (dus zoals u zegt). Vaak is dit mooi 21 procent ongeveer afhankelijk van wat er besteld is. Trucje met ‘cado’ wordt soms nog geclasseerd :hugs:

En nu…?
Met je zoon naar een juwelier in Nederland om een horloge uit te zoeken, of ga je een nòg goedkoper exemplaar bestellen in Hong Kong…?

1 like

Inderdaad, waarom niet gewoon in ons land zelf gekocht?

1 like

Nee, de TS is de verantwoordelijke niet. De douane, dus onze overheid, legt kennelijk een onterechte aanslag op. TS accepteert de zending niet en dan is terugsturen het gevolg. Je hoeft de de TS geen schuldcomplex aan te praten “Omdat je een paar euro’s wilde besparen door bij een webshop in Hongkong”. Dat recht hebt je als Nederlander. Denk je dat die horloges anders magisch CO2 vrij in Nederland komen? Overigens zit de betreffende webshop in Singapore.

1 like

Maar volgens mij niet onder de 22 euro, dat is het punt.

Klopt, omdat dit in de buurt van de grens komt had ik dus ook gevraagd of ze het bedrag in Euro’s konden vermelden. Prijs op de site en betaling was ook in Euro’s.

Dat dacht ik ook, alleen kan je blijkbaar alleen de heffing terugkrijgen (invoerrechten/BTW) en niet de inklaringskosten/administratiekosten - terwijl die helemaal niet gemaakt hadden moeten worden :thinking:

Denk dat je wel eens gelijk kan hebben, maar bedrag staat er geprint op. raar.

Niet helemaal. 1) het is een casio, of ik die nu hier bestel of daar - hij moet toch echt die hele route afleggen 2) het was mijn intentie dat dit een one-way trip zou zijn, dat de douane eea raar doet leidt ertoe dat hij teruggaat. Ik vraag er niet om dat hij twee keer een reis maakt. Nogmaals, ik wordt gevraagd bijna drie keer de aanschafprijs bij te lappen, niet een paar euro.

Horloge hier was 30+ verzenden (4,95), dat verschil is wat groot.

Pakket nu terug, ga zoeken binnen de EU grenzen. Terug naar de discussie, het is en blijft een vreemd proces. Specificatie krijg je pas na openen en bezwaar kan pas na betaling. Ook rond dat bezwaar is eea niet helder, waar postnl aan de telefoon aangeeft dat ik dan alles terugkrijg heb ik sterk het idee dat dat niet zo is.

Hoe het precies zit blijft een raadsel. Webshop had het bedrag niet in EUR vermeld, maar dan nog is het bedrag bijna een factor 10 te hoog ongeveer.

En voor die € 30 meerprijs heb je jezelf een bak ellende en ergernis op de hals gehaald met als resultaat nog steeds geen horloge om de pols van je zoon.

Man man man.

2 likes

:smile:

2 likes

Dat wist ik natuurlijk niet van tevoren. Prima dat jij dat anders zou doen maar daar verschillen we dan van mening. Creation is geen wazige partij die ik voor het eerst tegenkom bij een random Google actie. Ook vaak genoeg ellende met Nederlandse webshops dus het is niet alsof hier niets mis kan gaan en bestellen in het buitenland altijd fout gaat. Daarnaast is het voor jou misschien weinig geld maar dat hoeft niet voor een ander te gelden. Tot slot is er geen haast bij de aanschaf, was niet voor Sint oid dus dat maakt me op dit moment niets uit.

1 like

€ 34,95 - € 21,00 = € 13,95 meerprijs.
Wat een besparing! :joy:

4 likes

Die Casio van € 34,95 is al in Nederland, volgens mij… :wink: