Postnl en douane gezeur. Tips?

En hoe is die hier gekomen… :wink:

Ingevoerd door iemand die waarschijnlijk wel invoerrechten en BTW heeft moeten betalen. Vandaar de verkoopprijs :wink:

4 likes

Verkeerde zuinigheid

1 like

Ik snap al die kritiek hier niet. Als je iets bestelt onder de circa €22,- inclusief verzendkosten, hoef je nooit inklaringskosten etc te betalen. Volgens de eerder geplaatste link van de belastingdienst tellen de verzendkosten daar niet eens in mee. Tenzij de wet is veranderd en de belastingdienst foute info op de site heeft staan, is dit volgens mij gewoon een fout van PostNL. OP heeft hier helemaal niks fout gedaan.

Dat je voor het prijsverschil van krap €14,- beter in NL had kunnen bestellen vind ik een non-argument. Scheelt meer dan de helft op het hele horloge.
Als je pak melk €14,- duurder blijkt bij de AH ga je toch ook naar een andere supermarkt.

Ontopic, ik zou er wel wat moeite in steken om te proberen dit op te lossen ipv het pakket laten terugsturen. Je wil tenslotte toch dat horloge. Kun je ze niet gewoon terugmailen met onder andere die link van de belastingdienst.

3 likes

Lijkt mij een onjuiste vergelijking op een pak melk van een euro.

Een pak melk elders kan 30 cent goedkoper zijn, maar als ik ‘m dan ver weg moet bestellen en hij kan bedorven zijn dan zit ik er mooi mee…:wink:

Kortom, voor dat geld…

…koop of bestel ‘m bij de plaatselijke juwelier, kan je ook nog terug als er iets mankeert.

2 likes

Een beetje gechargeerd misschien. :yum:

Maar creationwatches staat hier toch redelijk goed aangeschreven, dus het risico is niet zozeer dat je product bedorven blijkt, maar dat de bezorger van Picnic je een extra rekening geeft omdat alle boodschappen groter dan 50×50x50cm moeten worden ingepakt met een strikje en dat dat pak melk daarnaast ook nog in zijn bezorgwagentje heeft gelegen toen hij stond te wachten bij de inpakafdeling.

Mijn punt was vooral dat sommigen reageren alsof dit gedoe te verwachten valt en TS dit over zichzelf heeft afgeroepen door bij een webshop te bestellen ipv bij een juwelier in de stad te kopen.

Maar mijns inziens is dit gewoon een fout van PostNL. Niet heel anders dan wanneer PostNL je pakje kwijtraakt of de bezorger voor ontvangst tekent en het in de bosjes gooit.

3 likes

Dat bedrag kan niet kloppen. Idd een fout van PostNL lijkt me. Gisteren heb is toevallig mijn Seiko SKX009 van eGlobalCentral binnengekregen. Ik moest € 51,33 aftikken voor een waarde van het horloge van €181,99.
Als het goed is krijg ik dat van eGlobal terug omdat ze stellen dat de prijzen op hun site inclusief alles zijn (ook douanekosten e.d.). Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat. Ik heb nog niet eerder bij een webwinkel uit Hong Kong besteld.

Was het ook niet zo dat als Postnl een fout maakt met inklaren dat je sowieso die €13 handelingskosten niet terug krijgt?

Dat is precies waar ik achter hoopte te komen. Lijkt er op van niet inderdaad alhoewel ze telefonisch iets anders zeggen.

Dat geld kreeg ik niet terug in ieder geval

2 likes