Na nog nooit een enkel probleem te hebben gehad met Postnl, nu gelijk een behoorlijk grote.
Onlang had ik een prachtige vintage Hamilton Cape Horn gekocht in top staat, prachtige wijzerplaat eb perfecte lume, zowel in de wijzers als op de wijzerplaat. Echter het uurwerk zat los in de kast. Gelukkig kon ik 'm even opsturen naar een bevriende en vertrouwde horlogemaker zodat hij 'm kon fixen. Vandaag kwam het pakketje bij hem aan:
Wat een fucking prutsers bij PostNL. Het lag zeker niet aan mijn inpakken, want het was zoals al mijn horloges secuur en met genoeg bubbelplastic ingepakt.
Hoe hard moet ermee gesmeten zijn? Het was nota bene extra verzekerd verzonden á 14,65. Aaaaaaaaaaaaaaargh ik kan hier zo boos om worden.
Ja oké, maar ik heb horloges gehad met meer fragiel tritium. Dit zat er gewoon prima in volgens mij. Het was anders ook wel gebeurd toen het horloge naar NL kwam toch?
Ja dat denk ik, vroeger of later had het losgelaten.
Misschien was tijdens het productieproces de wijzer niet helemaal goed schoon.
Een minuscuul druppeltje olie of een vuiltje is al voldoende om de lak niet goed te laten hechten.
Dit komt wel eens voor.
Ja, en je niet na een eerste afwijzing laten afschepen. Ik kreeg eerst na een schade geen vergoeding (verzekerd verzonden). Na aandringen / dreigen met rechtsbijstand alsnog vergoeding gehad.
Klinkt simpel maar is het helaas niet, zeker bij oudere of spullen zonder rekening.
PostNL gaat vaak uit van de nieuwwaarde van een artikel en die moet je kunnen aantonen, daarom ook zeker nooit de rekening bij het pakket meeversturen, die fout heb ik ooit gemaakt en niks terug gekregen.
Ik begrijp je punt, maar ik vind het te kort door de bocht imho. Als een pakketje valt of er wordt te hardhandig mee omgegaan (lees gooien), dan zijn er weinig vintage horloges die daar heelhuids vanaf komen. Ik heb het horloge ook gewoon gedragen etc. Als er zo voorzichtig mee was omgegaan was het simpelweg niet gebeurd.
Heb je ook de verkoop advertentie van Ebay opgeslagen?
Het liefst met een foto waarop te zien is dat het horloge nog heel is.
Dat wil ook nog wel eens helpen.
Balen zeg Jelle! Loop momenteel ook niet hoog met PostNL, liggen al bijna 2 weken een aantal pakjes van mij vast in het retailpunt waar ik ze binnengebracht heb, worden daar maar niet opgehaald. Ik iedere dag bellen voor meer info. Ongelofelijk.
Bizar. Heb nog nooit problemen gehad met Postnl… Maar als je een pakket met de Extra Verzekerservice verstuurd, mag je toch hopen dat ze daar wat voorzichtiger mee omgaan?