PostNL @#§&%$

Na nog nooit een enkel probleem te hebben gehad met Postnl, nu gelijk een behoorlijk grote.

Onlang had ik een prachtige vintage Hamilton Cape Horn gekocht in top staat, prachtige wijzerplaat eb perfecte lume, zowel in de wijzers als op de wijzerplaat. Echter het uurwerk zat los in de kast. Gelukkig kon ik 'm even opsturen naar een bevriende en vertrouwde horlogemaker zodat hij 'm kon fixen. Vandaag kwam het pakketje bij hem aan:

Wat een fucking prutsers bij PostNL. Het lag zeker niet aan mijn inpakken, want het was zoals al mijn horloges secuur en met genoeg bubbelplastic ingepakt.

Hoe hard moet ermee gesmeten zijn? Het was nota bene extra verzekerd verzonden á 14,65. Aaaaaaaaaaaaaaargh ik kan hier zo boos om worden.

Dit was 'm eerst:

1 like

Zo’n losgeraakte secondewijzer hoef helemaal niet de schuld te zijn van PostNL

De secondewijzer heeft waarschijnlijk al een beetje los gezeten.
Een klein tikkie is voldoende geweest om de wijzer los te laten raken.

Grt.

Maar er mist ook tritium in de urenwijzer…

Ik denk dat dit ook een beetje ligt aan de leeftijd van het horloge :wink:
Of de tritium lak heeft niet goed gehecht op de wijzer.

Een horloge in een flinke doos gevuld met bubbels durf ik best
van 2 hoog naar beneden te gooien.
Het lijkt me niet dat postNL zoiets doet.

Ja oké, maar ik heb horloges gehad met meer fragiel tritium. Dit zat er gewoon prima in volgens mij. Het was anders ook wel gebeurd toen het horloge naar NL kwam toch?

Ja dat denk ik, vroeger of later had het losgelaten.

Misschien was tijdens het productieproces de wijzer niet helemaal goed schoon.
Een minuscuul druppeltje olie of een vuiltje is al voldoende om de lak niet goed te laten hechten.
Dit komt wel eens voor.

Zou je kunnen declareren bij PostNL?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

Ja, en je niet na een eerste afwijzing laten afschepen. Ik kreeg eerst na een schade geen vergoeding (verzekerd verzonden). Na aandringen / dreigen met rechtsbijstand alsnog vergoeding gehad.

1 like

Klinkt simpel maar is het helaas niet, zeker bij oudere of spullen zonder rekening.
PostNL gaat vaak uit van de nieuwwaarde van een artikel en die moet je kunnen aantonen, daarom ook zeker nooit de rekening bij het pakket meeversturen, die fout heb ik ooit gemaakt en niks terug gekregen.

Of stickers plakken :wink:

1 like

Ik begrijp je punt, maar ik vind het te kort door de bocht imho. Als een pakketje valt of er wordt te hardhandig mee omgegaan (lees gooien), dan zijn er weinig vintage horloges die daar heelhuids vanaf komen. Ik heb het horloge ook gewoon gedragen etc. Als er zo voorzichtig mee was omgegaan was het simpelweg niet gebeurd.

Zat al helemaal vol met stikkers…

1 like

Ik heb de rekening van m’n Ebay aankoop van afgelopen week.

Ga ik doen! Dank!

Heb je ook de verkoop advertentie van Ebay opgeslagen?
Het liefst met een foto waarop te zien is dat het horloge nog heel is.
Dat wil ook nog wel eens helpen.

In ieder geval succes!

1 like

Balen zeg Jelle! Loop momenteel ook niet hoog met PostNL, liggen al bijna 2 weken een aantal pakjes van mij vast in het retailpunt waar ik ze binnengebracht heb, worden daar maar niet opgehaald. Ik iedere dag bellen voor meer info. Ongelofelijk.

Wat een prachtding met die interne bezel en lume zeg. Hoop dat je horlogemaker er nog wat van kan maken.

1 like

Jep! Alles gedaan om zoveel mogelijk in m’n recht te staan. Hoop dat ik in ieder geval wat vergoed krijg.

Bizar. Heb nog nooit problemen gehad met Postnl… Maar als je een pakket met de Extra Verzekerservice verstuurd, mag je toch hopen dat ze daar wat voorzichtiger mee omgaan?