Dat deed de PTT vroeger in ieder geval wel! Ik zie mezelf nog bij de pakketpost staan. Voor me een stuk of dertig postzakken, gehangen in houders, met de plaatsnaamkaartjes erbij. Als je een pakketje voor Utrecht in handen kreeg, mikte je van afstand huppekedee het pakkie over zo’n 5 meter zo in de zak. Goede basketbaltraining. We beleefden er als vakantiewerkers de grootste lol mee.
Ik heb afgelopen jaar 300 pakketjes verstuurd met PostNL, daar is er eentje van verdwenen in Engeland met dank aan Yodel, en eentje kapot aangekomen. Lijkt me een prima score, we klagen weleens over de voormalige PTT maar ze doen het toch best goed.
Leuk weetje, het sorteringsproces is compleet geautomatiseerd en zo’n breekbaar sticker doet dus maar weinig (hopelijk doet de bezorger er nog iets mee). De verpakking moet wel de botsing met een ander object van 30kg kunnen opvangen. Omdat de poststukken tegen elkaar kunnen worden gedrukt.
Nou ik weet niet hoe het bij u in de buurt gaat, maar als ze een pakketje verzonden hebben als “pakket”(dus niet als brievenbuspakketje) dan belt de pakketdienst altijd aan, ook als het door de brievenbus zou passen en er niet voor getekent hoeft te worden.
Een studiegenoot van mij werkte destijds in het sorteercentrum. Die vertelde me om nooit dat soort stickers er op te plakken. Nodigde alleen maar uit tot harder gooien.
Nieuw klein dieptepuntje: zojuist een door mijzelf ingevulde klachtenkaart van NS met antwoordnummer levensgroot erop, thuisbezorgd gekregen. Zal komen omdat ik mijn naam en adres erop heb gezet. Wel snel thuisbezorgd, gisteren op de post, vandaag bij mij op de mat:+1:t2:
Op diverse fora is bij dit soort akkefietjes er altijd wel iemand die uit eerste hand vertelt over het sporten (dunken, voetballen, pitchen) met pakketten en dat een “breekbaar” sticker niets helpt, of zelfs het gesmijt verergert.
Ik hoor onze Belgische vrienden anders vaker klagen over BPost en dat het daar nog erger is. Zoek maar op HF naar Bpost