Potentiële aankoop Longines Legend Diver 39mm. Jullie mening?

Goedemiddag horlogeliefhebbers!

Mijn oog is al een tijdje gevallen op een Longines Legend Diver L3.764.4.99.6. Helaas was een 42mm, recent aangeboden op het forum mij wat te groot i.v.m. de lug to lug afmeting.

Ik ben er van overtuigd dat een 39mm gaat passen.

De Legend Diver is in verschillende dials te koop. Ik overweeg de grijze te nemen. Wat is jullie mening? Ik houd van klassieke kleuren, niet te gek. Ik vond persoonlijk de grijze dial wel vet!

Overige informatie en tips zijn welkom over dit model/ kwaliteit/ uurwerk :smiley:

23 likes

Mooi hoor. Hier z’n grote broer in huis. Zwart op een Tropic of Milanees (?) heeft mijn voorkeur.

2 likes

Erg mooie release sowieso! Ik zou altijd voor de zwarte gaan, zoals de OG Legend Diver uit de 60’s.

Polletje doen als je meer reacties wilt?

6 likes

Die buttplugwijzer spreekt me niet aan…

9 likes

Ik vind dat de grijze contrast mist en daardoor wat saaier overkomt dan bijvoorbeeld de zwarte.

3 likes

Ik heb ook al een Omega Seamaster met zwarte dial. Dacht: doe eens wat anders :stuck_out_tongue_winking_eye:.

Wist niet eens dat het kon haha. Bedankt voor de tip!

1 like

Dat klinkt als zwart!!!:+1:t4::sunglasses:

2 likes

Ik vind die kleurtjes een beetje vloeken in de kerk voor een LD. Maar wie ben ik? :innocent:

1 like

Mijn brein zegt zwart voor een duiker. Maar de Doxa 300T historie veegt daar gewoon zijn voeten aan.

Gewoon je gevoel volgen dus.

3 likes

Ik zeg doen, in het zwart, welteverstaan.

1 like

De witte!

33 likes

Grappig eigenlijk dat Longines altijd zoveel complimenten krijgt over vele kleurstelling van dit ding en de consensus hier is: Zwart.

3 likes

Mijn tip is dat ik een 36mm versie zou passen omdat de lugs vrij lang zijn. De 36mm heeft een lug to lug van 45mm, en ziet er erg volwassen uit op de pols.

Tip 2: Koop een zwarte in plaats van een grijze. Zwart is met elke kleur strap onder de zon te combineren, terwijl grijs gewoon moeilijker is.

Wat uurwerk en kwaliteit betreft: Ik heb een Dolce Vita. Zelfs dat ding heeft een COSC gecertificeerd en anti-magnetisch uurwerk met silicium balansveer.

En ziedaar, zelfde schtick in de LLD.

Ook een goed idee, maar niet in 36mm te krijgen. Mijn suggestie:

Vokking mother of pearl. Dat is de absolute bom.

Beter nog: Er staat geen “91” op de dial vanwege die stomme lume pip die overal anders staat.

7 likes

Is die blauw/zwart combinatie er ook in 39mm?

Laatst bij de AD niet verder gekeken:

Wel een geweldig model!

2 likes

*zoals die rode 36mm dus

1 like

Die zijn al helemaal opvallend haha! Kende het ook niet eens! Thx.

Zwart of blauw. :heart_eyes:

1 like

Zwart, een medewerker van mijn vaste ad had de groene aan en die zei me totaal
Niets

1 like

Deze is ook wel heel vet he! Vind met een witte dial de Speedmaster wel heel dik haha!