Of juist niet zoals @anon24919669EV zei…
Elke dag de jackpot!
Weet je zeker dat die lompe wijzers bij die fraaie kast en plaat horen?
Beetje onrustige wijzerplaat en ook de wijzers, mmm nee niet helemaal mijn ding, maar ieder zijn meug
Prachtig! En zit heerlijk op de pols
Tja, ik vind hem ook schitterend. Maar ik heb ook echt een liefde voor rechthoekige horloges. Mooi hoor!
Bij het merk zelf heb ik niet echt associaties. Ik weet dat 't bestaat. Verder niks, eigenlijk. Bij dit specifieke horloge vind ik de letters ‘GP’ erg aanwezig. Had van mij niet gehoeven. Voor de rest ziet het er wel netjes uit. Maar het is niet een horloge dat ik zou kopen en voor dit geld kan ik wel een paar horloges bedenken die ik liever zou hebben. Maar, als jij er blij van wordt, doen!
Mooi ding, maar Jaeger geld. Dus Jaeger
Oogt erg groot
Die vind ik mooier
Gp maakt wel toffe dingen en is minder populair. Heb je de reverso uitgespeeld…
Wanstaltige horloges met het juiste merkje er op zijn minder wanstaltig?
Lelijk. De lugs zijn te lomp, en dat neo-classische lug-aanzetje lijkt net een soort zuil te worden, en dat doet het ook al niet voor me. Dit is in mijn beleving een slechte oprisping van Art Nouveau. Veel te groot bovendien, voor een rechthoekig horloge.
De wijzerplaat is ook best ruk, want dat enorme Gucci-Gang, pardon, GP bovenaan gevolgd door die Grossdatum gevolgd door nog een keer in koeieletters Gerard Pellegrino er onder… Het is net alsof ik naar een Abercrombie & Fitch T-shirt zit te kijken. Zo slecht.
Veel mooier, en met rechtere lijnen waardoor dit plots Art Deco wordt. Het is absoluut geen Reverso, maar prima ding.
Evengoed zou ik boven die nieuwe op dit moment gewoon een Oris Rectangular verkiezen.
heel mooi !!
Niet mijn smaak maar wel een mooi en stijlvol horloge. GP is m.i. onterecht erg ondergewaardeerd in de markt van luxe horloges.
Wat mij betreft: neen. Wat de realiteit betreft: ja.
https://www.fpjourne.com/fr/collection/collection-elegante/elegante-48-mm-titane
Iedereen dank voor de informatie en de inzichten, ik ga even kijken en passen, en dan komt er vanzelf (g)een NA
Mooie eigen stijl die 1945.
Tof, deze heb ik waarschijnlijk incoming!
De kastvorm spreekt mij net wat meer aan dan een Reverso, welke ik overigens ook heb gehad.
Lees je stijlboek nog even door, het is Art Deco geinspireerd, of anders de site van GP ;
The sober lines of the Vintage 1945 evoke the aesthetic heritage of the early 20th century that Girard-Perregaux has so consistently espoused. In a tribute to Art Deco, the straight lines melt into curves and back again in perfect balance. The rectangular case places the Art Deco notion of geometry at the heart of its design.
En naam grapjes beter vermijden als je FATC`s geen feiten zijn
Niet slecht
De een zegt te groot, de ander zegt te klein, het is zelden goed met ons Hollanders!
Vind het wel wat hebben