Pracht of prul? Girard Perregaux Vintage 1945

het zijn inderdaad mooie en stijlvolle horloges maar zijn er ook prijzen bekend van een full service ? schijnt nogal duur te worden.

1 like

Toen ik het horloge voor het eerst zag, leek het mij wel een fraai exemplaar. Maar na de prijs ervan te hebben achterhaald, vloog er met terugwerkende kracht alsnog een uil :owl: uit mijn bilnaad :see_no_evil::see_no_evil:.

Voor dat bedrag mag je wel een veel subtieler design verwachten. Misschien hebben ze bij GP iets teveel geluisterd naar die oude Stroll van Aston Martin die erg goed schijnt te zijn in het maken van niet al te succesvolle kopieën.

Doe mij voor half geld dan maar liever een Originele Reverso van JLC!

1 like

Ik zie een Reverso die onder een wals heeft gelegen.
Next

1 like

Of het zuiver in de Art Deco leer is of niet, daar kunnen we klaarblijkelijk over discussiëren. Ik vind de lug aanzetten met die uitstulpingen te rond, waardoor ik de strakke lijnen van Art Deco juist teloor zie gaan in een soort Art Nouveau tierelantijn.

Daarom vind ik de Oris Rectangular en de gemiddelde Reverso wel een geslaagde Art Deco uiting en dit dus niet, inderdaad. Dat Gerard Pekelenburg het zelf wel Art Deco noemt heeft weinig invloed op m’n beleving.

Nee joh, die zijn meestal best leuk.

1 like

Prachtig!! :hugs:

1 like

Vind hem aardig lomp om eerlijk te zijn.

1 like

is een gemiddelde rechthoek, geen Art in te ontdekken. Toch een klassieker geworden vanwege de eenvoud blijkbaar.

FTFY

Oris is dan weer een hommage van Tank USA en PP Gondolo, en dat is samen geen van beide. Oftewel niks.

2 likes

Een Reverso is zo art deco als het maar kan met zijn golden ratio verhoudingen.

De 3 om 6 en 3 om 9 verhoudingen zijn typisch art deco en imho wel in de Reverso terug te vinden.

Het is wel een wat strakkere versie van art deco.

2 likes

Een Gulden Snede alleen maakt nog geen Art Deco…maar wel een lekkere wip :joy:

3 likes

Dees ga ik bewaren! :joy: :+1:

2 likes

Ik vind hem mooi! Zou ik hem kopen? Misschien……

1 like

Nou, ik had geen geo-driehoek maar hoe dat ding minder dan 36 mm is… Mysterious

Wat een bonk. Wel om de pols ipv erop maar subtiel is anders.

Vouwsluiting vakkundig gesloopt samen met leuke verkoopster.

Wordt geen NA :joy: