Praktisch, tooly

Hallo iedereen,

Ik ben van plan een nieuw horloge te kopen maar ik weet nog niet precies welke. Ik wil een echte tool watch hebben.
Ik hoopte dat ik hier op het forum wat adviezen kon krijgen.

Ik ben dus op zoek naar een echte daily beater, een praktisch tool horloge.
Graag:
-een automaat
-goede lume, dit kunnen natuurlijk ook gasbuisjes zijn, zoals BALL dat bijvoorbeeld doet.
-draaiende bezel is geen vereiste, maar is wel leuk als het er op zit.
-dag hoeft niet per se, datum zou wel fijn zijn.
-band maakt me niet veel uit. Nato/staal/leer/etc.
-geen witte wijzerplaat
-van een gerespecteerd merk met geschiedenis, geen modehorloges.
-prijs rond €500,-. Ik heb geen problemen met tweede hands.

Merken als Sinn en Fortis vind ik prachtig, maar deze zijn te prijzig. Ik heb al wel gekeken bij Glycine, daar vond ik de combat sub en de combat 6 echt gaaf. Maar ik weet alleen van glycine die in mijn prijscategorie mooie toolwatches maakt.
Hebben jullie suggesties voor mij?

Alvast bedankt.

2 likes

Heeft iemand al Seiko SKX gezegd?

3 likes

Een mooie 1521 op NATO?

8 likes

Toolwatch, Quatro @Motormuis :+1:t2:

2 likes

Als je voor Squale gaat zou ik toch echt voor deze dial willen gaan

4 likes

Dan zou ik weer voor de blue polished gaan,

Maar dan is het mij niet toolwatch genoeg.

3 likes

Voor dat budget gaat een Alpinist niet meer lukken denk ik. :wink:
Een paar HFers drijven de marktprijs omhoog op dit moment… :joy:

De ultieme toolwatch.

1 like

Heb je nog een voorkeur voor een bepaalde diameter? Maakt het nog uit of het Japans of Zwitsers is?

Wat betreft Japanse horloges is er keuze in overvloed: In het blauwe deel staat o.a. een Seiko SBDC003 te koop, oftewel de Sumo. Dat valt binnen budget en is op en top tool. Verder heb je het Monster, Samurai, SKX007, etc etc etc.

Ook een Orient Ray staat nu te koop en kun je geen buil aan vallen.
Je gaf zelf een Glycine Combat Sub aan, lijkt me ook een goede keuze.
Tot slot lijkt me de Squale die door meerdere leden is aangedragen ook het overwegen waard.

Hamilton Khaki Field auto

2 likes

Dan kom je er niet met

Dus mijn

zijn vooral doorsparen voor een serieuze toolwatch. Een echte serieuze toolwatch is een alleskunner met antimagnetische/krasbestendige/schokbestendige eigenschappen. Sinn/Damasko hebben prima instapmodellen.

3 likes

Ga je nieuw niet redden met dat budget en een mechanical is WR50 en dat is te weinig voor een toolwatch vind ik.

1 like

Squale 20atmos in bijv. blauw of zwart.
http://www.gnomonwatches.com/squale-watches/20-atmos-blueray-ceramic-1545-sel-bracelet

Nieuw €0,36 boven budget :wink:
En anders hier op het forum met een gezocht advertentie ook vast wel te vinden :+1:

Dat zal vooral budget verhogen zijn of gebruikt (op het forum) kopen. Verkopers en kopers hebben hier recencies.

Excl import. Dan is hij opeens ,25% duurder

1 like

Excuus, ja dan beter een gezocht advetentie plaatsten.

Mijn ervaring met gnomon was overigens geen 25% extra import kosten maar een stuk minder. Maargoed in het verleden behaalde resultaten… etc.etc.

Ik zou je aan raden om het budget op te rekken. Als je al bij 500 euro bent dan is bijvoorbeeld een Sinn 104 op leer al redelijk binnen bereik als je ervoor kiest om door te sparen

Dat is een erg veelzijdige toolwatch en wordt een beetje gezien als beste bang for buck in die categorie.

Vooral met de matzwarte wijzerplaat een tooly look, maar toch ook redelijk netjes te dragen door de gepolijste kast.

De Squale 1521 die hier al gepost is in dit draadje is ook een goede optie, maar ook 2e hands nog iets boven budget denk ik.

Als je echt binnen budget wilt blijven dan denk ik aan Seiko of Citizen bijvoorbeeld.

Groeten,

Noel.

Het liefst zwitsers, max 42 mm.

Ik heb op dit moment een Hamilton khaki field mechanical, maar ik ben van plan deze te verkopen.

Om er maar even een “vreemde eend” in te gooien, wat denk je van zo iets?

8 likes

Veel meer tool dan dit ga je niet snel vinden

1 like

Maar jongens, hoeveel toolwatch moet een mens hebben ? Hoeveel eisen ? Wat is er mis met een SKX. …die dingen gaan ook gewoon 20 jaar mee. Goeie band erbij, misschien ander glaasje…klaar.

Dus om nou te zeggen dat het budget omhoog moet…nee. Niet mee eens. Zeg anders gelijk 7k voor een s.u.b.

4 likes