Preview Halios Seaforth

Datum was mooi geweest, maar heb ik denk ik niet echt nodig. We zullen maar een aantal deadlines hebben en die zetten we in onze telefoons. GMT is een leuke gimmick, maar niet meer dan dat (zeker met een reis van een half jaar). Hoef niet constant aan de NL tijd te worden herinnerd :wink: De Seaforth is onderussen wel lekker waterdicht, dus geen zorgen met zwemmen, en is denk ik robuust genoeg voor de andere gelegenheden. Denk dat deze het zowel goed doet op het strand, als in de stad, als op het platteland, alsā€¦ Tenslotte niet zo vreselijk duur (en ziet er ook niet duur uit), dus gewoon lekker te dragen :+1:

Vertrek over twee maanden, dus eerst maar eens die dagen aftellen :joy:

3 likes

Dat haalt ie vast niet. :wink:

2 likes

Leuk detail op de lugs: Een stukje is gepolijst.

5 likes

Dat zijn inderdaad erg mooie details. Ook een stukje gepolijst op de crownguards.

10 likes

Kom we maken een pooltje hoeveel ā€˜reis horlogeā€™ kandidaten in die twee maanden worden aangeschaft door @JTrapman. Inschrijven kan per PB en de hoofdprijs is een handvol van die Italiaanse ronde koekjes.

4 likes

Haha, wacht maar!

1 like

Ik hoorde vandaag voor het eerste de rotor draaien als ik een wat steviger zwaai maak met de arm. Hoort dat bij deze movement? (Miyota 90S5 automatic)

Over de luidruchtige Miyota rotors is al geklaagd in dit topic. Dat hoort zo :slight_smile:

1 like

Het uurwerk is inderdaad erg luidruchtig. Ik had daar al rekening mee gehouden maar als je dat niet wist kan het wel even schrikken zijn. Dat is in mijn beleving ook direct het grootste nadeel van de Seaforth. Afgezien daarvan loopt de mijne wel perfect op tijd.

1 like

Ik was me er niet van bewust, maar het zal zeker niet me plezier verminderen! Een heerlijk horloge.

1 like

Hele mooie klok! Mocht iemand ervan af willen?! B)

Toch begrijp ik niet waarom voor de Miyota is gekozen en bijvoorbeeld niet voor de Sellita SW-200. Deze uurwerken zitten (voor zover ik weet) prijstechnisch op hetzelfde niveau. De keuze voor een SW-200 had best gemogen, zeker gegeven de prijs die wordt gevraagd voor de Seaforth.

1 like

http://wornandwound.com/caliber-spec-eta-2824-rivals-clones/?utm_source=worn%26wound+List&utm_campaign=9270ec4924-112114Newsletter&utm_medium=email&utm_term=0_0966c2d484-9270ec4924-346955405&mc_cid=9270ec4924&mc_eid=f47c44f703
Gezien de ā€œklachtā€ van het geluid van de myota, moest ik hieraan denken.

1 like

2 maanden nog? Dan verwacht ik nog 4 kandidatenā€¦:grin:

1 like

In de US rond $ 650,-

11 likes

Ben uiterst tevreden en ook alle complimenten naar de goede service van Stephan ( Forasec)

Mvg

Erg mooi! Wat is de omtrek van je pols?

16,5 cm ongeveer

1 like

2 likes