Preview Halios Seaforth

Vind ik juist een nuttige toevoeging!

Nuttig hoeft niet altijd mooier te zijn :wink:

1 like

Woehoe, ik ‘mag’ een gele met fixed bezel kopen! Rolex gevoel voor €680’- :sweat_smile:

4 likes

Exclusiviteit hoeft hem dus niet in de prijs te zitten :slight_smile:

1 like

Hier ook dezelfde, geel met fixed bezel :grin:

Dat heb ik ook meestal maar bij deze is het voor mij toch anders. Enerzijds omdat het venster op de positie van de 6 zit en anderzijds omdat de datumschijf dezelfde kleur heeft als de wijzerplaat.

Daarnaast is het uurwerk voor mij een grote plus. Niet dat een Miyota slecht is maar hij maakt zo’n hoop herrie. Dat ging mij tegenstaan bij de vorige versie.

3 likes

Klopt het nou dat er nog geen voorinschrijving is geweest voor de GMT versie bij Forasec?

EDIT: Ik begrijp inmiddels dat inschrijving voor de GMT nog niet is geweest en aantallen erg klein zullen zijn.

Volgens mij kun je de Seaforth straks nog wel gewoon op de Halios site bestellen? Men meldt alleen dat het bestellen nog niet geopend is en dat men dit van tevoren communiceert. Het nadeel is dat je dan wel importkosten betaalt en het horloge dus wat duurder uitvalt.

Ik denk dat het om het even is … als ik de US dollar prijs maal 1,25 doe dan kom ik ongeveer uit op het bedrag van Forasec (begreep altijd dat importeren + admin kosten ongeveer plus 25% is).

Maar kan je echter nu al vertellen dat zodra de Halios website open gaat ze binnen een paar uur uitverkocht zijn. Beetje mazzel zal je nodig hebben.

2 likes

Maak daar maar 5 minuten van :joy:
Maar men kondigt het wel van tevoren aan, dus je kunt je slag wellicht alsnog slaan.

1 like

Ter info, dit staat net op de site van Halios:

The plan is to open up orders for the Seaforth and Puck this week. I’ll update this space once I’m able to nail down a date and time. After orders open, count on 2 or 3 weeks until they begin shipping, to allow for the final QC and testing processes.

Op ForaSec kan je gewoon bestellen??

Alleen als je daarvoor een uitnodiging hebt gehad.

Zoals op de website van Forasec staat:

Please note: all the new Seaforth II models we will get, are allocated to pre-registered customers already. Only use this ordering page if you were invited by email. We cannot technically prevent others from ordering, but we will have to cancel and refund such orders.

ah, dat staat er dan niet erg duidelijk.

:thinking: wat is er precies niet duidelijk dan? Staat behoorlijk prominent op de website als je het mij vraagt.

Het was wel wat duidelijker als je gewoon niet kon bestellen natuurlijk.

PRE-ORDER OPENS at 8AM PACIFIC (VANCOUVER) TIME (UTC-8), THURSDAY JANUARY 18TH. PLEASE NOTE THAT THIS IS A PRE-ORDER; SHIPPING WILL COMMENCE AROUND THE WEEK OF FEBRUARY 5TH.

Dat is in onze tijd dus 9 uur later als ik me niet vergis. Dat brengt het op morgen 17.00 uur.

1 like

Ik kijk net even op mobiele site en er staat alleen dat de presale morgen begint.

Zie mijn vorige post. Morgen 08.00 UTC-8, dus 17.00 onze tijd.

Ik zie dit:

edit, nevermind.