Prijsdaling Panerai

Naar het schijnt heeft Panerai modellen met het P5000 kaliber 500 euro in prijs laten zakken… althans in Duitsland dan, het begin van ? … De bubbel doorbroken?

3 likes

Die 500 euro gaat verschil niet maken in het kader van de ‘de bubbel’. Het blijft een bak geld voor een horloge.

1 like

Ah ja das waar…

Of gewoon een strategische prijsdaling om beter te kunnen concurreren met modellen van de competitie.
Blijft een raar merk dat Panerai, een duiker met 30 mtr. waterproof. Trendsetters zijn het :grin:

4 likes

Maar laten we eerlijk zijn, dit caliber is niks apart dus misschien terug naar een iets meer realistische prijs.

2 likes

Zou wel 'ns een keer tijd worden, met die absurde jaarlijkse prijsstijgingen van de ‘premium’ merken. Moet nog even denken aan dat topic van gisteren. Die (ex-) militair, die in 1960 voor $ 120 een nieuwe Rolex GMT Master had gekocht. En als extra cadeautje was zijn horloge inmiddels een vermogen waard. Pfoeh, dat waren nog 'ns tijden! Daar koop je nu een Seikootje 5 voor! Gaat al jaren echt nergens meer over. Dus wat mij betreft is het de hoogste tijd voor een beetje meer realistische prijzen.

2 likes

Ja ok, maar destijds was dat voor die man wel een maandsalaris. Nu denk ik niet dat een militair vandaag de dag met een maandsalaris een nieuwe GMT master kan kopen, maar echt wel meer dan een Seiko 5 :wink:

7 likes

Tsja dat is natuurlijk altijd betrekkelijk, ik kreeg vandaag mijn Seiko sarb017 op het werk geleverd, komen er wat collega"s ( sales ) kijken en ja dan komt de vraag, wa kost da ?
Ik leg uit dat aanschaf plus import kosten ongeveer € 400 zullen bedragen. Of ik helemaal gek ben om een dergelijk bedrag voor een horloge uit te geven :confused:
Totale waanzin was de conclusie.

5 likes

Ik kan je bevestigen dat ik aan het einde van de maand geen gmt af zou kunnen tikken van wat er onder de streep op het strookje staat. Echter de beste man kocht hem waarschijnlijk bij de Amerikaanse bx die toen nog belastingvrij en met extra korting Rolex verkocht. Helaas zijn ze hier mee gestopt anders had ik er een (paar) gekocht!

2 likes

De voorkeur geniet tegenwoordig gshocks of suuntos. Behalve piloten en kantoortijgers. Maar die lui worden ook niet vies, dat scheelt.

1 like

Precies. En ik denk dat tegenwoordig maar heel weinig mensen iedere maand de nieuwprijs van 'n GMT Master netto aan salaris uitgekeerd krijgen. Punt: de duurdere merken zijn anno 2016 relatief een stuk duurder dan enkele decennia geleden. Mijn vader kocht gewoon meer horloge voor z’n gulden dan ik voor m’n Euro. En die telkens groter wordende scheefgroei, die mag van mij dus wel 'ns ophouden.

2 likes

Soortgelijke discussies heb ik met familieleden gehad. Snappen niks van het bedrag voor een Speedmaster e.d. Maar vakanties naar Azie of een nieuwe motor vinden ze dan weer prima. Ach ja, zoveel mensen zoveel wensen…

3 likes

Deels wel eens met je, maar een horloge is nu meer een luxeproduct, waar het vroeger echt een gebruiksproduct was.

En als je over horloges begint, dan kun je net zo goed deze discussie toepassen op auto’s, huizen, boodschappen etc.

Ja, klopt.

Zeker. Maar bewust niet gedaan. Don’t get me started!:wink: Wilde het een beetje on-topic houden.

Denk niet dat nu de bubbel doorbroken is, lijkt me eerder een herpositionering van Panerai. Misschien denken ze met een lagere verkoopprijs zoveel meer omzet te halen dat de uiteindelijke winst hoger is.

Andere strategie dan Rolex en Omega maar misschien werkt het voor Panerai wel.

wow, wel 10 % “goedkoper” …

Een beetje juwelier geeft dat toch ook?

Ja, maar die korting komt daar dan nog overheen. En dat scheelt toch weer.

1 like

Haha, je hebt het maar niet gehad over omegas en rolexen vanaf 5k en alle high end van 10k+ zeker☺️☺️ Dan slaan ze helemaal steil achterover.

Het zou iets met de omzetdaling te maken kunnen hebben.

http://www.fhs.ch/file/59/comm_160606_a.pdf

Ja zeg. Je bent niet goed goed bij je hoofd. 8000 voor een rolex hadden ze vast wel begrepen.

Maar 400 voor een seiko… je bent niet wijs :wink:

1 like