Prijsdaling Panerai

Ik heb geen problemen met de prijsdalingen van Panerai, wat zou betekenen dat de tweedehands markt waarschijnlijk ook zal dalen: die van mij blijft voor altijd!! Gewoon omdat ik het een heerlijk horloge vind, waar je eindeloos mee kunt variëren, hier bijvoorbeeld met een rubber b strap:

3 likes

Wel lekker makkelijk Kwa service. Je douwt er gewoon n willekeurige basic 6497 in en hij blijft nog authentiek ook :stuck_out_tongue:

2 likes

Heb je daar meer info over (linkje of zo)?

Ik neem aan dat je het over de PAM630 en PAM632 hebt (die instapmodellen) - volgens de Panerai website bevatten deze OP I (630) / OP 2 (632) - met iig Incabloc en Glycodur balans (dat had OP XXIX in de 318 al niet eens). Het zou dus iig niet zo pauper moeten zijn als in de 318 als we Panerai mogen geloven - maar ja wie doet dat tegenwoordig nog hè… :smiling_imp:

Kun je zien wat zo’n actie doet voor je reputatie. Dat zal het die 150 x paar tientjes echt niet waard zijn geweest.

Zal eens zoeken. Volgens mij op Uhrforum gelezen.

1 like

Interessant topic om te lezen. Ik ben vrij nieuw in het wereldje, en probeer nog steeds te begrijpen wat ervoor zorgt dat het ene merk op dit forum neergesabeld wordt en het andere merk wordt opgehemeld. Sure, het PAM318 schandaal (waar ik nog niet eerder van gehoord had, maar dat kan je als merk inderdaad niet maken) helpt niet mee en het heeft ongetwijfeld ook met historie te maken, maar ik was in de beleving dat Panerai aan de juiste voorwaarden voldeed (eigen identiteit, eigen uurwerken, mooie historie). Voor mij past Panerai in het rijtje waar ook merken als Omega en Rolex in staan, maar daar wordt hier blijkbaar anders over gedacht :slight_smile:

Al dagen aan het jagen op een 104 koopje (van de eeuw) maar niets hoor…

Gr. Roel

“dagen”

Hahaha, stuk ongeduld :joy:

:thumbsup:

1 like

Nog altijd super blij met mijn 312!

1 like

Hier misschien? https://uhrforum.de/panerai-neue-logo-modelle-t249353-4#post2925447

Ik lees het hier (en in posts hiervoor) zo, dat Panerai alleen het uurwerk in modellen met zichtdeksel aan achterzijde rijkelijk decoreert (geen probleem mee), maar wel altijd de betere 6497-2 gebruikt en er ff Panerai in stampt. Dus geen 318-praktijken?!

Ik denk dat het wel meevalt met de Panerai-bashing op dit forum. Veel liefhebbers en terecht. Voor mij persoonlijk is het een minder interessant merk vanwege sommige strategische keuzes en vooral het ontbreken van de juiste polsmaat :grin:

Ja die bedoel ik. Snap echter niet dat ze er dat bedrag voor vragen. Mooi en apart ding maar nou ook weer niet dat het de prijs van een leuke auto moet zijn.

1 like

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

1 like

Maar kun je (ter lering) aangeven waar de fout in hun berekening zit? Of is dat niet zo eenvoudig?

Uw bericht is tijdelijk verborgen en wordt zo spoedig mogelijk beoordeeld.

3 likes

Ik wel hoor! Mag ik vragen welk bandje erom zit ??