Prijsdaling Panerai

Ik zou hier dus echt niet van wakker liggen. Het horloge heeft geen doorzichtige bodem. Het gaat meer om het idee bij mensen.

Zelfs replica’s hebben een beter uurwerk Marijn.

1 like

Het gaat toch alleen maar om een simpele uiterlijke afwerking, niet de kwaliteit van het uurwerk zelf? Of vergis ik mij. Afwerking van iets dat je toch niet ziet haalt me niet uit. Of is de kwaliteit zelf slecht?

OP XXIX was de instapversie, goedkoopste versie Unitas 6497. Inkoop een paar tientjes, flikkeren ze zo onbewerkt in dat horloge. Voor een horloge >4k (Limited Edition met Exclusief Uurwerk) mag je best een betere versie inkopen. Dan mogen ze het ingraveren van hun merknaam best laten zitten als dat teveel moeite is.

Ik denk wel dat de replicafabriekjes het geweldig vonden, het was nog nooit zo makkelijk om een Panerai 1-op-1 na te maken - (iig het uurwerk kloppend te maken)!

2 likes

Bizar. Voor 4k retail hoef je zeker geen prutsuurwerk te verwachten, glasbodem of niet.

Dat is niet best inderdaad.

goede marketing en een apart smoeltje doen vele malen meer dan een leuke inhoud

Dat moet ik helaas onderschrijven. Een collega van mij loopt met zo’n replica rond. Enige verschil is dat bij de replica wel overal Panerai was ingegraveerd op het uurwerk. Hij heeft er een echte krokodillen leren band op gezet (duurder dan het horloge zelf ;-)).

Het Pam318 debacle was echt een zeperd van een gigantische proportie. Panerai heeft nooit echt uit de doeken gedaan wat hier mis is gegaan, maar dit was vroeg of laat altijd uitgekomen: die dingen moeten toch echt een keer geserviced worden. Heel vreemd zaakie was dat

1 like

Yeps. Helaas wel

Jammer van ze. Omdat ze de weg van een luxeproduct waren ingeslagen wil je als Panerai eigenaar natuurlijk het liefste zien dat je product zo min mogelijk in prijs afneemt. Ik denk inderdaad ook dat sinds Stallone geen Panerai meer draagt, het een minder populair merk is geworden. Ze moeten wat nieuwe celebs vinden en iets meer aan goede marketing doen. En de laatste modellen zijn teleurstellend wegens de lage waterdichtheid van 30m, dat slaat nergens op om dat met een duikhorloge te doen. En ze hebben nog steeds geen 312 en 422 model in 44mm
 Misschien moet ik maar gewoon CEO Panerai worden, ik weet zeker dat ik het beter zou doen :stuck_out_tongue:

Neemt niet weg dat ik nog steeds erg blij met m’n 312 ben ! Het is echt heel leuk om elke dag weer de strap te veranderen.

7 likes

Moet zeggen dat ik een beetje verbaasd ben over hoe het sentiment rond Panerai hier toch behoorlijk minder positief lijkt dan tot voor kort. Panerai was op HF, had ik het idee, een behoorlijk populair merk. Heb er zelf nooit iets mee gehad. Modellen spreken me niet aan en voor hetzelfde geld (of veel minder) koop je iets dat wel mooi is.
Maar in het recente verleden was het posten van een Panerai-foto altijd automatisch garantie voor een hoop complimenten en likes
 Tijden en smaken veranderen, blijkbaar.:confused:

Ik vind het nog steeds een van de mooiste horloges, vooral de simpele modellen. Het merk staat me alleen steeds minder aan.

1 like

O jee mensen vinden mijn klokkie niet mooi, och wat erg :scream:

12 likes

Ik vind ze geweldig, maar
 Als je op het punt staat om je in te kopen in een merk als Panerai, dan zie je wel graag dat het merk zichzelf koestert
 Het 318 schandaal is al jaren oud maar wordt, mijns insziens terecht, niet vergeten.

-hoge bomen vangen veel wind
-vertrouwen komt te voet en gaat te paard

Maar jeetje, wat een gave horloges :heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes::heart_eyes:

1 like

Ja dat dacht ik eerlijk gezegd ook tot ik een PAM 009 in m’n handen had met de T-dial. Toen was ik ( voor dit exemplaar) verkocht.

Na het lezen van dit topic ga ik de mijne binnenkort maar eens weer omdoen.Krijgt nu veel te weinig draagtijd.

Ko

5 likes

Ja, kan ik me alles bij voorstellen. Las laatst ergens dat Panerais een beetje ‘uit’ zijn. Een beetje 2010, zeg maar. Je zal er maar mee zitten!:stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Je bedoeld deze?

Slechts geproduceerd in 1998 en 1999

Maar dan moet je wel drieëntwintigduizend dollar mee brengen. :wink:

Grt.

Ach, misschien kan ik het bandje nog verkopen. :wink:

Ko

2 likes