Zoals al eerder aangegeven is het niet zo zwart wit.
Het product is geevolueerd van gebruiksartikel naar luxe product, daar hebben we een ander prijskaartje voor bedacht met behulp van marketing.
Zoals al eerder aangegeven is het niet zo zwart wit.
Het product is geevolueerd van gebruiksartikel naar luxe product, daar hebben we een ander prijskaartje voor bedacht met behulp van marketing.
Ik draag 118 vandaag gewoon hoor. Is betaald en hoeft niet weg, dus ik zal niet wakker liggen van het prijsbeleid van Panerai.
Ik heb het gevoel dat Panerai wel echt een beetje een probleem heeft. Het is toch eigenlijk een luxe modemerk dat snel is gekomen en een tijd echt hot was, maar nu zijn piek heeft gehad. Zoals al gezegd lijkt de tendens naar wat kleinere horloges ingezet wat natuurlijk ook niet helpt. Ik zie niet zo gauw hoe zij zich hiertegen kunnen gaan wapenen.
Lijkt me ook het voorland van een merk als Hublot…, interessant wel!
Ik vind ze ook oprecht niet mooi, een originele Kampfschwimmer zou ik nog wel graag willen hebben vanwege de historie. Al zit daar zoveel radium in dat je pols ook na het dragen nog licht geeft…
Dit artikel heeft het over ‘slechts’ ongeveer een verdubbeling in prijs, rekening houdend met dat soort factoren (sorry, ben geen econoom). Waar zit het verschil?
http://www.ablogtowatch.com/rolex-prices-past-60-years-revealing-analysis/
Ik vind ze ook erg mooi. Jammer dat zoveel mooie modellen een diameter van 47mm hebben. Totaal ondoenlijk voor mij.
Hublot en AP kunnen nog terug naar minder extreem grote en patserige modellen. Heeft Zenith ook gedaan…
Ik heb AP bewust niet genoemd AP had zijn sporen al ruim voor de offshores verdiend. Voor Hublot vraag ik me af of die iets significants hebben om op terug te vallen.
Bij Zenith vraag ik me af of die walgelijke creaties van die Nataf nou ooit écht een groot commercieel succes zijn geweest. Zeker niet in de orde van Panerai of Hublot.
Volgens mij ook niet. Terwijl het hetzelfde klantenkring als AP en Hublot zou moeten aanspreken.
Vind het noemen van AP in deze context ook vrij apart. Ja, ze hebben tegenwoordig ook afzichtelijk grote modellen, maar dat is m.i. niet waar het merk bekend om is, of grotendeels op zou moeten leunen. De huidige collectie RO’s bijvoorbeeld, bestaat volgens mij vooral uit 39 en 41mm-modellen (en 33 en 37, maar dat zal minder verkopen). Mij is 41mm persoonlijk nog te groot, eigenlijk 39 ook, maar het is niet obsceen.
Zo maken prachtige horloges en er komt zeker ooit een RO (had jij er niet eens een?), maar volgens mij komt de bulk van de omzet (en daar gaat het in dit topic om) vooral uit die rappers-apparaten.
Over de omzetcijfers weet ik onvoldoende, maar het aanbod zegt toch ook wel iets? Afijn, het doet er niet toe. Ik heb inderdaad even een ‘tropical’ B-series RO 14790 gehad. 36mm
Lekker!
Ik zat gisteren even te struinen op watchbase, als je dan kijkt hoeveel duurdere merken een al dan niet veredelt ETA uurwerk hebben (panerai heeft overigens eigen kalibers), dan ga je obv kwaliteit/eigen productie toch anders tegen deze merken kijken.
Die hebben ze wel idd. Maar een aanzienlijk deel bevat gewoon een (als je mazzel hebt) gepimpte Unitas.
En als je pech hebt, dan heb je een PAM318. Er is volgens mij geen beter voorbeeld van hoe sommige merken hun publiek minachten.
Vind het jammer daarvan dat AP zich zo laat misleiden door RM, Hublot, Linde Werdelin door al die afzichtelijke futuristische modellen te maken. De RO en ROO zijn altijd klassiek gebleven met een vleugje sportief en casual.
Persoonlijk had ik nooit het idee dat AP dit nodig had. Maar goed, er zal wel erg veel vraag naar zijn.
die was toch van Corum??
Je hebt helemaal gelijk. Sterker nog, dit is eens onderzocht door AB2W: http://www.ablogtowatch.com/rolex-prices-past-60-years-revealing-analysis/
Erg interessant stuk. Conclusie: “representatieve” Rolexen zijn harder gestegen dan prijzen en inkomens. Dat moet ook bijna wel, als je ziet wat Rolex allemaal sponsoren / adverteren kan tegenwoordig!
En dat uurwerk zit ook in de nieuwe serie.
Wow, serieus? Ook echt ongegraveerd en zo?
PAM318 was OPXXIX: