prijsstijgingen algemeen horloges. (Mee in de lijn van de Inflatie?)

Ik zie het her en der al voorbijkomen.
Afgelopen week vertelde de AD al dat Rolex zijn prijzen gaat verhogen met tussen de 5 en 8%
Het lijkt er dus op dat Rolex zijn prijzen 2x per jaar gaat verhogen.

Wat verwachten jullie dat Rolex gaat doen?
Nu 1 a 2x per jaar en straks 5 jaar niets?

2 likes

Ik zat gister te kijken en toen was alles weer duurder. Is dat laatst geweest?

las vandeweek op dit forum dat tudor met ruim 9% omhoog gaat. Omega zal binnenkort ook wel weer omhoog gaan

2 likes

De officiële prijzen en die in het grijze circuit kruipen naar elkaar toe. :grinning:

3 likes

Volgens mij is dat al niet eens meer nieuws. :sweat_smile: Van koning van de LE’s naar koning van de prijsstijgingen.

2 likes

Omega gaat de laatste jaren echt razendsnel. Ik kocht mijn Seamster van de laatste generatie met -20% voor €3900. Nu staat hij op €6100 en ga je niet snel -20% krijgen. Plus dat veel dealers Omega gaan kwijtraken komend jaar.

3 likes

Ben benieuwd of ze nog omegas verkopen dan.

1 like

Niet aan mij.

1 like

In vergelijking met wat we ervoor betaald hebben… is het gewoon super duur geworden. Weerhoudt mij nu ook. Alleen relatief krijg je wel heel veel horloge voor je geld. :ok_hand: Ik zou niet snel een betere duiker weten voor 6k die alles mee heeft. :ok_hand:

1 like

Geen betere duiker maar wel een OP41 en bijna een Explorer.
Dan weet ik het wel.

1 like

Omega toch maar mooi geluk mee dat rolex er te weinig maakt dan.

Ik zou nooit een moderne omega kopen.

1 like

Alleen koop je die niet voor list. Die OP41 sowieso al niet. En of een Explorer 36mm leuker en beter is dan een SMP300m… :face_with_monocle:

1 like

De prijsstijging is idd al geweest. Die komt er niet per 1-1-2023

1 like

Voor minder zelfs; Pelagos 42mm, meer gangreserve, meer WR, duurder materiaal (Ti), geavanceerdere sluiting, lume op de bezel waarvan de bezel ook nog een lichte “parkeerstand” heeft op de 12 marker (dus die kan je met je ogen dicht op 12 uur zetten zegmaar) en niet te vergeten nog extra straps.

En persoonlijk vind ik de Pelagos ook veel mooier om te zien.

8 likes

BB58 is kwalitatief minder dan de laatste Seamaster maar draagt wel 10x beter en kost bijna de helft. Dan kan je al stiekem naar een quartz Cartier gaan kijken voor erbij.

3 likes

Ik hoorde het ook: er komt een kleine prijsstijging. De vorige stijging had ook te maken met koersverschillen wereldwijd.

2 likes

€50 minder dan de Seamaster. En die heb ik vergokt omdat ik dacht dat het mijn lucky day was.

Niet dus!

1 november hebben we een prijsverhoging gehad, ik verwacht echt niet dat er 1 januari weer eentje overheen komt. Misschien ergens 2Q op zijn vroegst.

Bijna geen voelbaar/zichtbaar kwaliteitverschil de afwerking op de BB58, lume en bezelaction doen eigenlijk niks onder voor de SMP, het zit hem meer in de specs.

1 like

Dat is niet zo. :nerd_face: Ze verkopen hem duurder, maar Ti of SS is even duur.

Mits het blijft zitten. :v: En dat vind ik dus echt een minpunt.

Ik denk dat het vooral heel persoonlijk is. De Pelagos is natuurlijk echt een toolwatch. Bij de SMP300m heb ik dat gevoel veel minder.

2 likes