prijsstijgingen algemeen horloges. (Mee in de lijn van de Inflatie?)

Nee toch, Ti varianten of je nu bij horloges kijkt of bv bij fiets- of motoronderdelen, titanium delen zijn altijd duurder dat zal dan toch aan de inkoopprijs en/of bewerking ervan liggen.

1 like

Bewerking van Ti is veel moeilijker.

2 likes

Daar kan @Arie_Kabaalstra vast meer over vertellen?

Toch twijfel ik daaraan
 want ik volg regelmatig de berichten van Halios uit Canada. Hij gaat de nieuwe Seaforth IV aanbieden in zowel SS en Ti en heeft aangegeven ze voor dezelfde prijs te gaan verkopen omdat het nagenoeg even duur was. Wat hij zelf ook niet meteen had verwacht.
Misschien dat het vaak duurder wordt verkocht omdat het iets speciaals is en afwijkend in de productie is?

Halios:

• “Ti and steel will be priced the same (the cost difference to me was negligible)”
1 like

Of hij zet zijn SS modellen wat duurder weg.

1 like

Verhoging Rolex 2023
 Zou me niks verbazen, maar ik hoop het niet :confounded:.

Ik heb ook liever dat het een keer goed gebeurd dan iedere vier maanden zoals bij omega. Niet bij te houden waarvoor je moet sparen daar idd. Daarbij vind ik dat bepaalde modellen zich zowat het/een segment uit prijzen.

Tudor gaat per 1-1-2023 nog komen verwacht ik, die gingen 1-11-2022 niet mee binnen de ‘Rolex-groep’ meen ik.
Maargoed
 in dat opzicht zou een 2e keer Rolex verhoging dus ook nog kunnen.

Ik kom van de week nog wel bij de AD verwacht ik, eens peilen.

2 likes

Wat @Opdreef zegt dat had ik ook begrepen 1-11-2022 was een extra verhoging.

3 likes

Nee maar Tudor heeft al een bescheiden verhoging gedaan afgelopen maart, bij de nieuwe releases.

1 like

Inderdaad. Had voornamelijk met verschillende koersen te maken. Per 1-1-2023 zal de ‘normale’ komen.

1 like

Nu je het zegt, idd ja!

1 like

Precies dit want je kan er niet om heen dat Grade 2 Ti als grondstof ca. 2,5x zo duur is als SS. (en Grade 5 Ti nog weer een factor 2 duurder)

Denk dat het allemaal wel meevalt in de uiteindelijke verkoopprijs, een Zenith EL Primero A3818 is van Ti5 maar is maar 900 euro duurder (dus ca. 10%) dan de stalen A3817 (8.8k).

Ja dan klopt het toch mooi, rond de 10% duurder zie je vaker bij Ti varianten.
Het is ook niet zo dat een Ti horloge gelijk 2x zo duur hoeft te zijn want het gewicht is niet de grootste prijsbepalende factor van het horloge (tenzij edelmetaal wordt toegepast).

Dat was februari.
Beleggers die daarna hebben belegd in Rolex zijn nu niet zo blij

5 likes

Spannend weer, wellicht een prijsverlaging

1 like

Zeker Rex dat is historisch gezien al veel vaker gebeurd.

1 like

Toch niet de eerste fabriek die ze bouwen? Komt goed prijzen gaan dalenđŸ’Ș

2 likes

Heb er nog net 2 weg kunnen doen maar zit er nog met 13 en we weten beide dat dat geen geluksgetal is.

5 likes

Ze kijken gewoon tot hoe ver ze kunnen gaan. Zo lang er schaarste is zouden ze gek zijn dat niet te doen. Er zijn gekken genoeg die schijnbaar geld zat hebben.

1 like