Joh
Het is gewoon jammer dat longines maar de kl*te is gegaan.
Het was een top horlogemaker
En inmiddels is het verworden tot een huisje binnen een conglomeraat die het net niet is.
Zo jammer.
Overigens. Net als UG
En toch⦠ik draag ze liever als mijn Omegas., Marketingstechnisch zijn ze ook bezig zich weer hoger op te werken. Als je nu online kijkt zie je bij de specs of het een generiek eta caliber is of Longines only, implicerend dat het in house isā¦
Ok, genoeg off topic nu.
Nog altijd een merk dat staat in de top 5 van de Zwitserse horloge export.
Dan kun je toch moeilijk stellen dat een merk naar de klote is.
Ik heb het in elk geval niet over het huidige longines. Ik heb het over vintage. En een bankroet.
Dat was een huis zoals Patek/AP/ Vacheron etc.
Dat is naar de kl*te.
Dat is niet te vergelijken met longines in de top 5 qua export
Oohhhh, bedoel je dat ?
Zonder de Swatch Group had Longines dus niet eens meer bestaan.
Ik heb trouwens sowieso niks met Longines, nooit gehad ook.
Gezien de reacties had ik even TS moeten spelen
Heb zelf een zenuwslopende 5-setter achter de rug op de tennisbaan en even een paar uur offline geweest
Wat is dat een ban? Is dat hetzelfde als wel mogen blijven op HF na een dringende waarschuwing maar je hele geschiedenis wordt gewist?
Ik vraag dit voor een vriend.
Omega is wat mij betreft jarenlang ondergewaardeerd geweest. De prijzen zijn zeker erg hoog, maar in vergelijking met de concurrentie en wat je ervoor krijgt vind ik dat wel meevallen.
Het probleem is eigenlijk dat de prijzen van de concurrenten al langer te hoog waren. Of zijn.
Horloges van dit kaliber zijn eigenlijk überhaupt te duur.
Maar goed. We trappen er allemaal in. En kopen de zotste dingen.
Voor ā¬8500 verwacht ik gewoon het 321 binnenwerk
Wat mij betreft als TS zijnde wel.
Titel kan dan direct aangepast worden naar prijsstijgingen algemeen, Dit topic is inmiddels toch achterhaald.
Dat verwachtten veel maar Omega weet er met een marketingtrucje 14k+ voor te vragen.
Maar dan is een Daytona toch ook te duur?
Kan je die Ed White eig gwn bestellen of is daar ook een wachtlijst voor?
Weet het niet zo goed, er komt wel wat meer vrij hoor ik op OF
Klopt! Het slaat inderdaad nergens op, maar dat geldt voor heel veel zaken van kleding tot de prijs van zout uit Ibiza ofzo.
Tov wat je voor een breitling of Rolex betaald vind ik Omega nog niet zo gek.
Als je voor de juiste prijs kwaliteit verhouding wil gaan dan zou ik een Casio (g-shock) adviseren.
Dan zou ik nu ook in een Hyundai Matrix rijden.
Van de omega kan je het hier (verdekt) terugvinden:
https://www.swatchgroup.com/sites/default/files/media-files/annual-report21_en_complete.pdf
Rolex is een stichting en publiceert dit niet
Gewonnen?