Prijst Seiko zich uit de markt?

canvas

1 like

Dat is een canvas van onze Kroatische vriend Klavertjevier.

2 likes

Die wordt elk jaar beter.

2 likes

Wie is die Klavertjevier?

1 like

Patrik / Cloverstraps.

1 like
1 like

Herken ik niet :wink:

8 likes

Grappig. Dat topic is uit november 2019, mijn eerste Cloverstrap dateert van augustus 2016. Toen was ik nog niet zo’n HF roeptoeter denk ik. :joy:

Zoals altijd was het een tip van @monaco, oftewel vriend Bob, die ons ontvallen is.

2 likes

Welles, want ik ben toen via jou bij hem terecht gekomen :joy:

2 likes

Ah daar gingen mijn minutes of humbleness. :joy:

2 likes

Nee😊

3 likes

O die. Goeie bannen idd, kreeg er ooit een op een Turtle kado

1 like

Mooi model! wat is de reference eigenlijk?

SEIKO PRESAGE – Limited Edition Cocktail Time Watch SSA385J1

Sommige lijnen heeft seiko echt te goedkoop geprijsd een correctie is prima. Maar sommige high end lijnen zijn zo hoog geprijsd met een prestige imago toeslag

Ik vraag me af wat ze in japan gesnoven hebben. Kijk naar Lx lijn. Mooie horloge maar 6K en PLUS?!?! Gaat naar omega en rolex prijsklasse. Ik haak af.

:rofl:

2 likes

Overpriced?

Noem eens wat vergelijkbaar is qua specs en afwerking met een beduidend lager prijs, ik zal je matsen: je mag zelfs tot €1000 gaan wat ruim boven de nieuw prijs is.
Ga je niet vinden, en als dat wel zo is dan dank ik jou voor tip :+1:t2:

3 likes

Das er nog eentje uit de gouwe ouwe bang for buck tijd. Zo iets is tegenwoordig een stuk duurder bij ze.

1 like

Ik heb de genoemde artikelen niet gelezen/ geluisterd, maar ik denk niet dat Seiko zich uit de markt prijst. Als je kijkt naar wat voor gave modellen ze momenteel op de Europese markt brengen en dat vergelijkt met een aantal jaar geleden denk ik eerder dat ze een breed aanbod hebben en een belangrijke speler zijn in die prijsrange. Eerlijkheidshalve vind ik wel dat het teveel en te snel gaat, of ik word te oud…

Maar welke Seiko modellen waren 5-10 jr geleden interessant/ populair? Skx007/009, monster, sumo, shogun, mm300, alpinist en sarb033.
Meer dan de helft daarvan was JDM en alleen bekend bij horloge gekkies.

Seiko heeft enorme stappen gezet. Voor een paar honderd euro koop je nog steeds een toffe duiker of presage dresser.

3 likes

Ref?