Dit is de SSA385 geloof ik. Ik ben geen kei met references🙄
Vraag ik mij niet af, zijn echt te duur.
Elke grotendeels lopende band Rolex is over geprijsd van heb ik jou daar…toch blijven we het gewoon kopen.
Seiko zichzelf uit de markt aan het prijzen?
Nee daar geloof ik geen knars van…
Horloges mogen best wat kosten, men betaald t toch wel.
Wij liefhebbers kunnen piepen over type uurwerk of afwerking maar uiteindelijk leggen wij ook gewoon de benodigde centjes op tafel.
Dit omdat los van waar we op piepen en kraken er nog zoveel meer aan dat horloge te vinden is wat het het voor ons ook juist maakt.
Jan met de pet die gewoon eens wat stuk wilt slaan op een horloge zal zonder mokken de duurdere seiko ook gewoon blijven kopen en er apen trots op zijn.
En ik ook, trouwens en ik heet niet eens Jan!
Ja en nee.
Nee want nog heel veel keuze tot een max 1k
Ja want de top end reissues zitten in de buurt van of duurder dan de goedkoopste Grand Seiko.
En dat is wellicht appels met peren vergelijken duikert vs sportswatch.
Seiko prijst zich juist steeds beter in de markt. Het is niet meer zoals vroeger van ‘dat is maar een Seiko’. Die tijd is nu goed aan het veranderen door dat er veel meer prijsvariatie is. Waarvoor je niet meer zelf hoeft te importeren zoals met GS. Met aan de onderkant ook nog Pulsar en Orient. Een ‘echte’ Seiko koop je nog steeds voor dik onder de 100 euro. En alles in eigen huis gemaakt.
Ik vind het een mooi merk, waarbij ze de liefhebber ook niet vergeten met complete sets zoals bij de SPB199.
Ik had het over merken in dezelfde prijsklasse. Noem een Tissot bijvoorbeeld.
In de Rolex prijsklasse zijn er amper nog prijsvechters en micro brands
Spreek voor uzelf Als ik vind dat een horloge te hoog geprijsd is voor wat de fabrikant aanbiedt koop ik hem niet nieuw.
Nou ja, we zitten nu op 255 stemmers en 56% vindt de prijzen nog steeds reëel en 44% vindt Seiko te duur geworden. Voorlopige conclusie is dat er toch nog een beetje hoop is voor Seiko, dus.
Welk model is dit? Heb nog een diver met white dial op mijn shortlist staan, vind deze mooi!
Tja je kunt er wat van vinden. Maar telkens als ik op zoek ga naar “betaalbare” klokjes van een goede kwaliteit en mooi design kom ik toch steeds bij Seiko uit. Zelf heb ik nog geen ervaring met QC issues en lopen de uurwerkjes wat dat betreft prima. Al met al zijn er nog zat leuke Seiko’s te vinden in de 400-800 prijs categorie. Ik zie mezelf echter toch niet meer dan 1000 euro uitgeven voor de nieuwere modellen.
Ik heb een SPB voor ruim onder de 1k en die is zijn geld wat mij betreft zeker waard.
En de omgeving ziet dat ook, want dit is de eerste Seiko die mensen opmerken en wat (positiefs) over zeggen
Uiteindelijk gaat het erom wat het horloge voor jou waard is
Komt nog wel. Just give it some time…
Ik weet nog wel dat je een Seiko Sumo kon kopen voor een kleine € 500. Nou, dat vond ik best een hoop geld voor een Seiko. Uiteindelijk toch gedaan. En nu gaan ze voor ruim € 800 en denk ik: “Ach toch nog steeds veel horloge voor het geld.” Dan zie ik de MM200 en de Willard, die toch wel boven de € 1.000 zitten, bij de AD. En ook dat vind ik nog geen absurde prijzen. Ach en er zijn natuurlijk ook nog andere manieren om er wat goedkoper aan te komen. Nee, ik bedoel geen beroving! ‘De Seikobende’… Maar in ieder geval, je verlegt je grenzen steeds ietsje en naarmate je meer ziet en hebt gehad krijg je ook een steeds beter referentiekader. Maar uiteindelijk gaat het er natuurlijk om wat het jou waard is.
Je moet ook kijken naar de alternatieven.
Voor een Willard of SPB zijn dat Squale, Doxa, Tag etc. Die vind je ook niet in de 500-750 range hoor. Dus waarom zou Seiko dan te duur zijn?
Je hebt geen Squale, Doxa, Tag etc voor 100 euro… een entry level seiko wel.
Precies! Als je een beetje zoekt her en der kom je nog wel eens wat leuke aanbiedingen tegen voor nieuwe horloges ver onder MSRP.
Zo ben ik deze nieuw tegengekomen voor ongeveer de helft van de adviesprijs. Wellicht een uitzonderlijk geval, maar dit gaf me toch wel het extreme VFM gevoel.Helaas zie je dat steeds minder door de nieuwe bedrijfsvoering van Seiko die de grijzemarkt wilde korten. Vaak moet je het nu doen met een procentje of 20 maximaal. Zowel de kortingen zijn lager en de listprijzen hoger.
Misschien omdat de Seikos bijna een halve minuut per dag kunnen afwijken. En dat volledig binnen de specificaties is.
Ik vind Squale een betere vergelijking, Tag en Doxa zijn toch al snel aanzienlijk duurder.
Die Squale Atmos 1521 is 849, en heeft volgens mij een standaard 2824-2 uurwerk. Tenzij Squale reguleert, heeft zo’n 2824-2 uurwerk een range van * Standard – +/-12 seconds per day up to +/- 30 sec/day
Gebruikt squale geen top grade? Dacht dat al die merken vanaf Steinhart en up niet meer de basis variant gebruikten.