Als ik het internet mag geloven niet meer inmiddels. In 2015 wel, in 2020 niet.
Deze is uit 2020.
Wellicht maakt het uit of er een zichtbodem op het horloge zit, of niet.
Als ik het internet mag geloven niet meer inmiddels. In 2015 wel, in 2020 niet.
Deze is uit 2020.
Wellicht maakt het uit of er een zichtbodem op het horloge zit, of niet.
Ik heb de 3 Sarbs ,de SKX en twee SNK’s voor minder dan 1200 Euro nieuw aangeschaft. Dat maakt zo’n SPB143 met een potentiële misalignment voorlopig een no go als nieuwe aanschaf voor 1200 Euro. Wellicht voor 750 Euro. Voorlopig ben ik dus gestopt met de aanschaf van nieuwe Seiko’s.
Ik weet niet hoe je zo de grade kan zien. Die lettertjes naast de balans zijn net te klein om te lezen zo.
Die zijn ook wel onder list te kopen ondertussen.
Ik wil dat niet weten😂.
2e hands prijzen zijn vooral erg redelijk. SPB077/MM200 licht gebruik gaat voor aan de top end 650 euro, en daarmee richting -50% t.o.v. retail. Daarvoor krijg je mijns inziens een hoop horloge.
Dat kan je eigenlijk niet goed zien op die foto omdat de balans loopt (de twee duurste grades hebben een andere vorm van balans, maar die zitten eigenlijk ook niet in horloges van de prijsklasse van de squale en zijn extra versierd).
Elabore-grade uurwerken hebben normaal gesproken decoraties op het uurwerk, en dat heeft deze niet.
Dit dus. Nieuw van de dealer zijn de prijzen erg stijf. Maarja… wat verwacht je met de huidige situatie. Mensen geven vandaag de dag eenmaal meer geld voor horloges, auto’s en verbouwingen. Ze kunnen namelijk niet veel anders.
Spelen de merken mooi op in.
Ik las dat bijvoorbeeld steinhart wel top en elabore grade ETA’s gebruikt of is dat een hoax?
Even van een online aanbieder gepikt @koekoek
Standaard:
Elabore:
Top:
De top grade (en chronometer) heeft een andere vorm van ‘spokes’ (?) in het balanswiel… en de hairspring is van een beter materiaal.
Ja en dat blijf ik dus zo bijzonder vinden. We vinden € 1.350 voor bijvoorbeeld een Willard een ‘stevige’ prijs. Maar € 5.200 voor een Seamaster wel acceptabel en als je voor 10K een nieuwe Sub Date scoort (met een listprijs van € 9.100) ben je spekkoper! Het blijft apart, die horlogewereld.
Meh die pik je al op beneden de 4K
Reageerde enkel op b-e op de opmerking dat tweedehands nette prijzen zijn.
Vind die prijzen, evenals de seiko’s erg stijf.
Ik denk overigens niet dat seiko zich uit de markt prijst om reactie te geven op TS
Ga is terug naar je groene mand jij
Nice
SEIKO PROSPEX TRANSOCEAN x ZERO HALLIBURTON
Is ook een op mijn lijstje.
In de basislijnen heeft Seiko naar mijn idee nog steeds veel value voor money, al gaan ze met sommige modellen wat meer aan de haal.
De alpinist is denk ik erg veel value, je krijgt een stukje historie, al lijkt ie er niet echt meer op gangreserve van 70 uur en een erg solide horloge. Ik heb nog nergens gelezen dat een Alpinist echt fout ging. Zelfde met de seiko 5, daarbij, als je ff een moment zoekt is er altijd wel een 5 ergens in de aanbieding.
Aan de andere kant, sommige special editions zijn wel wat overpriced, de King Seiko, die bijna 1k duurder is dan een alpinist, is wel echt prijzig. Je krijgt gewoon hetzelfde uurwerk erin. Ongetwijfeld erg mooie afwerking maar ze hadden toch wel iets met het uurwerk kunnen doen.
En ja, helaas wordt alles wel duurder, in een jaar is een stukje vlees 10 procent duurder geworden. Dat er wat bij komt bij horloges is op zich ook logisch.
A propos TGV en die 500 Euro van 'm… Dit is wat Marc van Long Island Watches er over te zeggen had, ongeveer een maand geleden:
Kortom:
Ik zal niet zeggen dat ik het geroepen heb, maar ik vond de video saillant omdat Marc natuurlijk een vriend en sponsor van TGV is.
Kijk, dat kan ik nou waarderen, he: niet een heel nieuw topic beginnen, over een onderwerp waarover al een topic bestaat. Gewoon eerst even zoeken.
Moet de video bekijken en dat gaat nu even niet lukken. Maar ik geloof dat ik er wel mee eens ben.
Ik zit al jaren te zeiken dat nieuwe leden de zoekfunctie moeten leren gebruiken. Het zou een gotspe zijn als ik het zelf niet deed.