Prijst Seiko zich uit de markt?

Mee eens. :+1: Ook daarvoor zijn we bij Seiko aan het juiste adres. :grin:

1996 - 2018 :pleading_face:

2020

3 likes

Als voorbeeld deze SPB.
€1350 nieuw.
Voor mij elke cent waard! Heel verfijnd deze duiker en toch echt de uitstraling.
Daarnaast gewoon een heel mooi ontwerp en afwerking!

13 likes

Kun je zien hoe persoonlijk dit is, jij vind dit top, ik zou hem zelfs mijn schoonvader niet kado doen.

2 likes

Waarvan akte. :rofl:

Even er bij vermelden dat dit bij wijze van spreken is, ik zou de beste man nooit zo’n duur kado doen en hij is trouwens ook al een tijdje overleden.

2 likes

Ik ben het grotendeels niet echt met je eens. Behalve over de LE’s, dat slaat nergens meer op.

Verder denk ik dat Seiko echt een mooie stap heeft gemaakt in afwerking, gebruik materialen en kwaliteit. Best logisch dat de prijs dan mee gaat. Dit zien we bij veel merken toch?

Tevens een logische stap. In de prijscategorie 300-600 is heel veel (smart) aanbod.

2 likes

Nou, Omega kan er anders ook wat van! :wink:

Een limited editie draagt een notie van iets bijzonders met zich mee, dat klopt. Maar als je dat los laat wat maakt het dan uit? Gewoon een ander kleurtje hier, ander kleurtje daar. Niks om van wakker te liggen.

6 likes

Ik ben tegen alles wat te duur is. Of Seiko ook daarbij zit, vraag ik me nog steeds af. Van een ander merk weet ik het wel zeker, héél zeker.

Tsja, de vraag is of je dat los moet laten natuurlijk. Als je elke modellijn een LE maakt die soms zeer beperkt verschilt van de non-LE’s vraag ik me of hoe bijzonder een LE dan is.

Invicta?

1 like

Welke Oris voor 1350? Volgens mij zijn de aquis en de diver 65 meer 1800-1900 msrp.

De 143 op staal zit volgens mij op 1250. Scheelt een slok op een borrel.

2 likes

Eentje maar?

1 like

niet. Dat is mn hele punt dus. Wat maakt het uit dat naampje?

1 like

Ik heb zojuist mijn oude mm200 (spb077J1) verkocht, retailprijs van €1100.Ik vind dit veel te veel in vergelijking met bijv. mijn Sinn die een vergelijkbare retailprijs heeft:

  • Niet heel betrouwbaar 6r15 uurwerk met relatief grote afwijking vs top grade Sellitta die heel betrouwbaar is en relatief kleine afwijking heeft.
  • Rammelband (pin collar🧟)op Seiko vs redelijke band op Sinn (inbus👍). Gestanste sluiting ook bij Seiko😂.
  • Ongelijkmatig opgebrachte lume op Seiko
  • Messcherpe kast bij Sinn, Afgeronde hoeken bij Seiko.
  • Grote kans op miss-alignment bij Seiko (niet bij mij gelukkig). Slechte QC dus.
  • Indices ogen goedkoop, lijkt op glimmend verchroomd plastic, verder niet echt opgelegd.

Zo kan ik nog wel door gaan. Vroeger vond ik prijs kwaliteit verhouding beter, nu ronduit slecht. Overigens vind ik dat van veel merken, denk aan Rolex, IWC, etc.

3 likes

Seiko lanceerde vorige maand een nieuwe limited edition van de Seiko 5 Sports, met witte dial en blauwe bezel.

Limited Edition

Gelimiteerd.

11000 stuks!!

ELF DUIZEND!

En om dát te vieren, heb ze een Limited Edition uitgebracht ter ere van deze Limited Edition. :rofl: :rofl: :rofl: En nog las ik hier reacties op het forum; Ik hoop wel dat ik hem kan kopen. :crazy_face: :crossed_fingers:

6 likes

Heb de Aquis ook gehad.
Stel voor ik had ze met blinddoek gedragen 100% de keuze op de SPB.

Een ieder die geen horlogeliefhebbers is zoals wij lacht zich gek als hij of zij dit topic leest. Eigenlijk is iedereen die meer dan 200 Euro uitgeeft voor een horloge hartstikke gek. Nee hoor, een Omega van 5K is niet te veel… :joy: :joy: :joy:

Maar goed, ik draag nu een Sinn 903 van…

3 likes

Dan koop je ze toch lekker niet als je ze het geld niet waard vindt?

en waarom?

Omdat je dit binnen elk merk tegenkomt, ik vind er wel horloges bijzitten die het waard zijn:

5 likes