Die zijn ook eigenlijk gewoon te goedkoop natuurlijk.
Is dat Damasko nou zo gaaf?
Waardoor? geschiedenis? afwerking?
Ontwerp, materialen en afwerking zijn echt top. Geboerd als een tank maar toch met schitterende details en finesse. De dag en datum is op de DA38 en aanverwante modellen bijvoorbeeld echt subliem weggewerkt. Zo zie je dat nergens. Die kroon bijvoorbeeld. Dat is echt de lekkerste kroon waar je ooit aan zult draaien.
Specifiek type of allemaal?Zal eens bij damasko gaaN zoeken
Je kan beter zeggen Seiko prijst zich in de markt.
Er zijn redelijk wat merken vertrokken uit het 1000 euro segment, bijv Sinn en Oris. Ze gaan allemaal de hoogte in.
Seiko pakt dat segment lekker mee en vult de bodem aan met Oriënt.
Volgens mij gewoon slim.
De DA3X en DS30 zijn de instapmodellen en die zijn al geweldig.
Gebrek aan kan soms bevrijdend en verfrissend werken.
Stimmt! Maar dan moet het uiterlijk je ook nog een beetje bevallen.
In dit voorbeeld? Titanium massaproduct versus semi-microband met inhouse uurwerk, gehard duikboten staal.
Als je ziet wat zo’n klein bedrijf op de plank brengt voor dezelfde centjes dan vind ik Seiko overpriced. En ik mag dat zeggen, want ik heb twee overpriced Seiko’s.
En je had onlangs twee overpriced Squale’s. Dus jou neem ik serieus.
@Fate_Amenable_To_Change kreeg zojuist een notificatie.
Yep, maar Damasko heeft natuurlijk wel een gebrek aan uiterlijke kenmerken waar heel veel mensen wel prijs op stellen. En een workshop Lume zou ook geen kwaad kunnen😜
Had je een monntagmorgen modelletje?
Ja, dat is natuurlijk op zich mooi. Maar het design spreekt mij niet aan. En Seiko’s hebben ook een in-houseuurwerk.
Overpriced? Zal me jeuken, ik ben er blij mee. Goed uitgelijnd, loopt ietsje voor, draagt lekker.
Straks zo’n jarretel van Erik ka in het groen erop dat n klaar…
Wellicht. Zowel de ex DA36 als 45 vond ik niet erg enthousiast qua lume. Kan ook de na de lunch Schneiderweisse versie geweest zijn uiteraard…
Nee, Damasko heeft gewoon erg slechte lume. Niet dat het me heeft tegengehouden om een DA46 te kopen, maar het valt echt wel op in negatieve zin.
Ja en van lume heeft Seiko dus écht wél kaas gegeten!
Totaal.
Het is niet zulke kerstboomverlichting als bij Seiko, maar een Damasko is gewoon de hele nacht af te lezen in het donker.