Prijsverhoging Omega Speedmaster Professional per 1-10-20 en per 1-2-23

de droom speedy.
jammer dat hij wss wel 7k+ zal gaan kosten :frowning:

2 likes

Gewoon vervangend model neem ik aan.

1 like

Dat neem ik ook aan inderdaad

Zo dan, dat is een grote stap voor Omega. Dapper.

Al iemand die weet hoeveel de Speedmaster verhoogd is?

Op de site van Omega staan nog de oude prijzen, heb vanmiddag naar een Duitse collega gebeld en daar kost de saffier met MB 311.30.42.30.01.006 nu ā‚¬ 5700,- [ incl. 19% BTW ]

Half uur later:
Log net nog eens in en nu kost de bovenstaande ā‚¬5800,-. Leest er iemand van Omega mee op dit Forum :wink:

1 like

de 005 is van 4700 naar 4900 verhoogd.

Valt mee vind ik. Voor zoā€™n icoon.

Omega verhoogt zijn prijzen al jaren achtereen met ongeveer 10% per jaar. In 2019 was dat volgens mij rond mei en oktober (2 x rond de 7%) en dit jaar is er een algemene prijsverhoging geweest van rond de 7% in de periode waar wij nu in zitten. De jaren ervoor gebeurde hetzelfde, en in de aankomende jaren zal het ook nog wel worden voortgezet. Dit voelt voor mij als niks nieuws.

Ergens in de nabije toekomst zullen ze ook nieuwe basismodellen voor de Speedmaster Professional releasen. Ook dat grijpt Omega aan om prijsverhogingen door te voeren. Die zullen dus ongetwijfeld meer gaan kosten dan wat een Speedmaster nu kost. Maar misschien krijg je er ook wat voor terug. Persoonlijk hoop ik dat er een ander type bracelet, met micro-adjust en een meer traditionele 3-link wordt toegevoegd aan het model in plaats van de huidige zware tank-track stalen band die niet toelopend is.

Of de prijs terecht is bepaald de markt natuurlijk. Ik begrijp het wel. Het is een iconisch model. Het is een chronograaf met een interessant uurwerk. En het is een merk dat in de afgelopen jaren in merkwaarde is gestegen. Zowel in de perceptie van de consument als door hun eigen investeringen in R&D en ontwikkelingen op het gebied van hun uurwerken. Zelf vind ik het dus, ook met prijsstijging, geen verkeerde koop. Toch moet daar een voetnoot bij. Want de Speedmaster Professional is een model dat in mijn ogen vooral zo gaaf is vanwege zijn retro flair. Het horloge voelt voor mij verder niet als een high-end luxe model wanneer je het vergelijkt met andere Omega modellen. Niks mis mee. Maar weet wat je koopt. Ik verwacht dat het vervangende model in materialen en techniek meer in lijn zal komen met de andere huidige producten van Omega.

1 like

Misschien in Duitsland iets goedkoper inderdaad. Volgens mij is de BTW daar zelfs tijdelijk verlaagd naar 16% (stimulans in Coronatijd).

Maar de adviesprijzen op de Omega site zijn inderdaad aangepast naar de bedragen zoals voorspeld.

Ik wist niet dat je nu ook op hun site een horloge kan aankopen?

Is al een aantal maanden zo, denk niet dat iemand dat doet voor een model die in de winkel met korting te verkrijgen is.

Het verwondert me dat die horloges aan die prijzen nog verkocht worden. Ik heb mijn keuzes al laten zakken naar B-merken (Sinn, Seiko, Damasko, ā€¦) :smirk:

1 like

B-merken? :upside_down_face:

1 like

ik dacht dat Omega al een B-merk was, wat zijn AP, VC en PP dan?

1 like

Buiten categorie. Deze zijn nooit realistisch geweest met mijn budget. Omega was dat wel.

Maar met die prijzen zuigt Omega er wel alle plezier uit.

2 likes

Mooi, de Planet Ocean is ook duurder geworden!:+1:

The Holy Trinity.

Wat kan er nog meer ā€˜basisā€™ zijn dan een model met een plastic glaasje, een 50 jaar oud uurwerk en een aluminium bezelinlay?

3 likes

We moeten allemaal wennen aan ā€˜het nieuwe normaalā€™ hĆ©.
Keramische bezels, glazen achterdeksels, hogere prijzenā€¦

Ik moet nog meer wennen dat een Speedy hetzelfde kost en het allemaal niet heeftā€¦ :wink:

4 likes