En zo ist
Ik zou mijn speedmaster niet meer bij Ali of Wish bestellen als ik jou was.
Maar dit staat toch ook totaal niet ter discussie?
Hij werd fragiel genoemd.
Ik zou wel even goed lezen
Ja excuus.
Fragiel zijn ze absoluut niet. Ik denk zelfs dat veel ouwe meuk zoals de Speedy veel minder fragiel zijn dan de moderne uurwerken met 187 uur gangerserve enz.
Heb jij ooit iets inhoudelijks te melden of probeer je alleen overal de zaak op te butsen met je irritante opmerkingen?
Met het verkeerde Been uit bed gestapt?
Als iemand de Omega Speedmaster Moonwatch te duur vindt, noem dan eens een chronograaf die goedkoper is zonder ETA of Sellita (etc) uurwerk? Ik heb er geen antwoord op…
Nee, als je op je gebruikersnaam klikt kun je de 9 reacties van jou zien in de topic en daaruit kon ik alleen concluderen dat dat een relevante vraag was.
Dat mag. Ieder zijn mening, gelukkig leven we in een vrij land. Ik wens je een fijne zondag.
Helemaal mee eens.
Ik denk dat de meeste liefhebbers wel constateren dat het horloge over de jaren heen veel duurder is geworden zonder dat het veranderd is. Dat is gevoelsmatig wel een dingetje natuurlijk.
Maar horlogeseries die een nieuw bezeltje krijgen of een fractioneel ander uurwerk worden ook allemaal fors duurder. Bij een Speedmaster hebben ze daar trucs voor gebruikt als een (belachelijke) nieuwe doos met wat gadgets en zo, omdat ze het oorspronkelijke horloge niet willen wijzigen. En ja, het is relatief gezien nog steeds een betaalbaar ding.
Hier een prijslijst uit 1983. Het is nummer 30 op de lijst. Is ook niet echt goedkoop als je de gulden in die tijd terug rekenen naar euro!
Elk merk heeft daar zo zijn trucjes voor inderdaad. Rolex produceert er gewoon een paar minder en Omega voegt wat speeltjes toe. Voor degene die er graag eentje wil is het balen en voor degene die er eentje heeft is het een fijn gevoel, mocht hij er ooit van af willen dan heeft hij misschien wat minder ‘ verlies’
Huh? Het is toch geen Seamaster?
Als je mijn berichten gelezen had, had je geweten dat je de plank volledig mis slaat.
En enkel dat is mijn punt, zie post 22 of zo.
Nee grappig he, op de linkerpagina spreken ze zelfs over de legendarische Seamaster die op de maan is geweest…ze hadden echt geen idee meer in die tijd. De opkomst van quartz zorgde ervoor dat de Speedmaster Moonwatch zelfs bijna volledig uit de catalogus zou verdwijnen. Daar is gelukkig een stokje voor gestoken. Maar het is niet altijd een succes geweest…daarom staat het bij de Seamaster lijn
Ik begrijp heus wel wat je bedoelt.
Het is jammer dat de prijzen maar omhoog blijven gaan. Maar niemand kan een chronograaf noemen die goedkoper is, zonder dat het een ETA/Sellita etc uurwerk heeft en zonder internationale erkenning onder verzamelaars. Je zou dus kunnen stellen dat de Moonwatch al die jaren te goedkoop is geweest. En alles is duurder geworden, inflatiecorrectie noemen ze dat.