Prijsverhogingen bij Omega (Speedmaster, Seamaster en Planet Ocean)

Ja en glas dat zo spiegelt dat je de details op de dial niet goed ziet :stuck_out_tongue_winking_eye:

5 likes

Leuk voor de vintage/youngtimer markt… Draag m’n '99’er niet veel meer… :wink:

Maar waanzinsprijzen eigenlijk. Toen ik mijn Speedy kocht, 2001, toen 2 jaar oud, 3995 gulden nieuw retail. Dat was al na een flinke prijsverhoging, toen. Zelf 1000 piek minder betaald.

1 like

Wie niet waagt, wie niet wint :slightly_smiling_face:

1 like

En onze RLC die weer een topic begint.

7 likes

Mijn minions hebben geen mei vakantie, die werken vrolijk door… :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Belachelijke prijspolitiek :rage:

depositphotos_9927625-stockafbeelding-witte-zwarte-melkkoe-op-groen

Ja, als seiko rolex achterna ga met de prijsverhoging, dan kunnen de andere niet achterblijven. Maar serieus waarom zal ik 6K betalen voor een seiko (LX lijn) als ik voor dat bedrag een rolex sub kan kopen??

1 like

Waar?

2 likes

Ik hoop dat ik niemand op de tenen trap. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Maar zo mooi als deze 2254 worden de nieuwe SMP 300’s niet meer.

Geen Speedy style bracelet meer te krijgen op de SMP 300 / Ook geen subtiele golfjes meer / Swordhands kan je ook vergeten…

Wat betreft prijs verhogingen en het smakelozer maken van sommige klassiekers gaan ze wel Rolex achterna imho.

Groeten,

Noel.

9 likes

Omdat een bedrijf soms door zijn prijzen te verhogen meer producten verkoopt.

ik vind het een kwalijke zaak, maar daar zal Omega nooit van wakker liggen uiteraard :joy:
Als je upgrades doorvoert en dan de prijs omhoog trekt, kan ik het nog enigzins begrijpen. Maar zomaar omhoog gooien omdat daar de winst/omzet en/of de exclusiviteit mee naar boven gaat, nee…

Het enige wat ik me dan bedenk: als je écht voor een stuk wil gaan (be it Omega, Rolex) kan je het maar beter nú doen want voor je het weet heb je een nieuwe prijsstijging aan je broek…

Inderdaad. Ik word misschien te oud, maar de nieuwe Planet Ocean vind ik écht niet mooi.

1 like

Voor mij dikke ja hoor. Het is geen filantropische instelling en zolang mensen het willen betalen komt het goed.

1 like

Gelukkig nog op tijd een Speedmaster gekocht :slight_smile:
Ik ben benieuwd wat de prijzen op de grijze markt gaan doen dan.

Ik ben benieuwd wat de prijzen hier op forum gaan doen.??? :sunglasses:

2 likes

Dat niet. Maar het is wel zo dat ze minder ‘bereikbaar’ worden… mijn loon is niet met 500 euro gestegen sinds vorig jaar, en ik doe exact hetzelfde werk…

Waar ik misschien vroeger eerder voor Omega zou gaan (prijs/kwaliteit) zou ik nu eerder naar Tudor gaan (of Longines naar onder) en Rolex (naar boven).

Staat net een te koop van @chung888

Ieder merk doet de prijzen omhoog zo ook Seiko bijv.
En zelfs hier op het blauwe gedeelte kunnen ze er ook wat van.
Een komanderski voor 75 ballen pffff :joy:
Die dingen gingen eerst voor een geeltje of minder.
Gewoon keiharde handel, er is geen lol meer aan.

Het gaat bij Omega ook niet om jou (zonder l#llig te willen doen hoor) of het handjevol mensen op dit forum die een Omega willen kopen, maar om de personen in de wereld die er wél 500 Euro meer voor kunnen/willen betalen, en zolang die er zijn is er niets aan de hand.Zijn die er niet meer, dan gaat de prijs vanzelf naar beneden (of ze halen het product uit de markt).
Het enige dat wij als consument kunnen doen is het product niet kopen.

1 like

Op basis van een modaal salaris en de gemiddelde loonstijging is je salaris met 900 euro gestegen in 2018.