Prijsverhogingen serviceprijzen

Nope, 750 voor mechanisch en 950 voor een chrono is in BTW, zat er niet ook handlingskosten van de AD in jouw prijs voor verzekerd versturen?

1 like

Absurd natuurlijk !
Hoe lang is die horlogemaker er mee bezig ? Hooguit 2 uur ?
Gaat nergens over.
€90 vind ik meer een redelijke prijs.

:rofl:

Met wat geluk op een uurtje joh…

5 likes

Je hebt echt geen idee waar je het over hebt. Maar 750 voor een driewijzer automaat is dan wel weer pittig ja… …niet alle onderdelen die Omega verplicht laat vervangen, zijn echt altijd nodig. Je kunt bijvoorbeeld ook gewoon de veer vervangen i.p.v. de hele veerton met arber. :man_shrugging:

De laatste keer dat ik 90 euro rekende was voor een minuscuul dames-handwindertje voor een collega. Die kunnen ook lelijk pittig zijn. :grin:

Samen met een horloge dat iemand anders 950 euro zou kosten voor een service.

6 likes

Kan best zijn, maar ik weet zeker, doordat er Omega-Rolex-Breitling enz. op staat, je dan gelijk de hoofdprijs betaald.
(En dat heb ik niet van mijzelf, maar van een horlogemaker, die zelf bij Breitling heeft gewerkt).
Dat geldt overigens niet alleen voor horloges, maar ook voor andere artikelen in het hoger segment.
Een algemene horlogemaker (die de kennis en ervaring heeft) zal niet zo’n bedrag rekenen.

Joh. :innocent: @metoo

Serieus, 90 euro is een schertsprijs. Aan de andere kant slaat men ook door, dat is zeker.

1 like

Voor €90 zal die er ook niet aan beginnen, Maar met genoemde prijzen, slaat men compleet door en ga ik wel verder zoeken.

Ben jij geen horlogemaker die bij Breitling gewerkt heeft? :rofl:

Read the blurred bit. :wink:

Ik vermoed dat de opmerking kwam van iemand die ofwel Ed, ofwel Mark heet. Waren beiden ooit atelier-chef Breitling NL.

1 like

Haja… #metoo

:grin:

1 like

Dat is ook de exclusiviteit van het merk. Gecertificeerde horlogemakers, eisen aan onderdelen en gereedschap, etc. Dat ga je terugzien in de prijzen.

De prijs van een servicebeurt van een oud Opeltje kan je ook niet vergelijken met die van een Porsche.

4 likes

Ehh, nee, dan deed ik het wel zelf :rofl::rofl:

Wel, en dan krijg je horloges met onderdelen die steeds weer opnieuw gebruikt worden, occasie eBay onderdelen en frankenwatches. Dus jou occasies, die koopt beter niemand. :see_no_evil:

1 like

Even goed kijken wie er ge-quote wordt. :slightly_smiling_face:

1 like

Even goed kijken wie er ge-quote wordt. :slightly_smiling_face:

Oeps. Sorry. Foutje. Bedankt :+1:

Wat kost een compleet lappideer machine nu weer de dag van vandaag voor kastopmaak?

Of gaan we gewoon alles polishen, niet alles wat blinkt is goud. :grin:

2 likes

Zag onlangs een compleet blinkende '70’s Dynamic. Stond/staat te koop. Wat een verschrikking…

4 likes

Dat dus! Maar het, was maar 90 euro voor service. :sunglasses:

3 likes

Dat ligt er aan naar welke garage. Ga je naar een Porsche dealer. Tja, dan betaal je de hoofdprijs.
Is dat nodig ? Nee. Maar “who cares”. Je rijdt in een Porsche. Dan heb je ook geld voor de dure beurten. Toch ?

Bij horloges geldt dat misschien nog wel meer, omdat de onafhankelijke horlogemaker niet aan onderdelen kan komen voor een Omega, Rolex, etc.

2 likes