Prijsverhogingen serviceprijzen

Heb m’n totale rijbewijs mogen behalen voor FL 975,- haha, tijden veranderen. Snap sowieso het probleem niet zo van gestegen prijzen. Je kwartje van Kok op de benzine kwam nooit meer terug. Je kilo gehakt is 4x zo duur geworden, de huizenmarkt is geëxplodeerd, de gasrekening gaat door het dak en arbeidsloon stijgt ook maar door. Die paar tientjes extra op service eens in de 5 jaar op je geliefde horloge zou ook niet uit moeten maken. Betalen, niet bij nadenken, niet meer achterom kijken en door…:wink:

Nee dus. Meermaals over de kop en gigantisch meer dan de inflatie. Daarbij: alleen maar meer marge voor Omega en minder voor de rest.

Ik snap het punt dat een dienst/product fors gestegen is en er ogenschijnlijk meer marge gemaakt wordt. Maar daarbij dienen we ook in ogenschouw te nemen wat de totale kosten van bedrijfsvoering zijn. Wellicht is deze verhoging niet alleen margeverhoging, maar noodzakelijk om een gezonde bedrijfsvoering te hanteren. Ik weet het antwoord niet hoor, laat ik dat voorop stellen.

Ik weet het antwoord wel.
Dit is een melkkoe.

3 likes

Haha is dat ook opgehelderd, mooi!
Ach gelukkig zijn het nog steeds luxeproblemen en keuzes die we kunnen maken. We discussiëren tenminste niet of de kachel aan of uit moet😉. Service is net als tanken, als het moet dan moet het…niet teveel bij nadenken.

Dat wordt natuurlijk anders wanneer je meerdere Omega’s (of andere merken) hebt die periodiek een servicebeurt nodig hebben. Maar inderdaad, voor goed onderhoud betaal je. Dat is met mijn muziekinstrumenten niet anders (voor een volledige revisie van een baritonsax mag je ook de portemonnee trekken).

120 stuks horloges met enige regelmaat servicen…
Oeps…

2 likes

Wees blij dat je een Omega hebt zou ik durven zeggen, die na 50 jaar nog steeds onderdelen voor een horloge van de jaren ‘70 levert.

Bij vele merken houd het op na 10 of 15 jaar…

Dus ook dat even meerekenen, stock houden en beheren, dat kost ook wat.

Verdienen ze er aan, tuurlijk, voor jou mooie ogen doen ze het niet.

Heb je een Omega nodig om de tijd te weten? Tuurlijk niet, dus wat is het probleem? :grin:

3 likes

Doe als Vinwat, word horlogemaker - en hij vooral om zijn eigen JLC-collectie te kunnen onderhouden. Verdiende zich redelijk snel terug denk ik. :ok_hand:

4 likes

Misschien waren er in 2018 nog mensen die naast materiaalkosten ook geld vroegen voor het werk dat gedaan moest worden😜. €15 was overigens ook inkoop als ik het me goed herinner.

2 likes

Werd gedaan tijdens een servicebeurt (er zat een klein barstje in het glaasje), dus uren zaten er wel in (uitstekend werk trouwens, ik heb tegelijkertijd een Longines Ultra-Chron door hen laten doen). Maar het kan best zijn inderdaad dat W&V gewoon één standaardprijs heeft/had voor het glaasje plus montage. Dat zie ik niet op de bon terug, en om er nu vijf jaar later om te gaan vragen, is ook al wat :wink:

1 like

Dat denk ik niet. Je kunt simpelweg niet aan de nodige onderdelen en technische informatie komen. Dat lukt je alleen via certificering via de Richemontgroup en dat lukt je alleen als je een vakdiploma, enige jaren ervaring, wat goede contacten hebt en bereid bent te investeren in tooling en onderdelen van het merk. En zelfs dan lukt dat waarschijnlijk niet eens voor alle calibers van JLC.
Groetjes hans

2 likes