Ik zit al een tijdje te zoeken naar een mooie vintage in Chrono-matic versie.
De Hamilton en Buren modellen die ik ken, spreken me wat minder aan en Heuer gaat me te ver in prijs, dus dan blijft Breitling over;
Veel modellen van de referenties 2110,2111 en 2112 lijken me interessant, maar hiervan zie ik ook zeer verschillende prijzen (zowel tussen de modellen als van hetzelfde model)
Alle adviezen qua voorkeur kaliber, originaliteit, prijsindicaties en valkuilen etc worden gewaardeerd; budget zou max. 1500,- zijn. Leuke Hamilton of Buren modellen of betaalbare Heuers (als die nog bestaan) hoor ik ook graag van!
Een paar voorbeelden van deze mooie klokjes:
ref 2110
Nou, ik zou het wel weten. Ik zou echt voor die Hamilton gaan. Af en toe komt ie voorbij, niet goedkoop, maar nog altijd stuk interessanter dan de Breitlings of de Heuers. Maar dan wel de ronde dus en niet de Fontainebleau
Ik had deze Breitling onder andere ook gezien. Beetje apart verhaal met die wisselplaten en een (vroege) kaliber 11 schijnt toch wel heel gevoelig te zijn?
De Dugena is leuk en in Duitsland best een gewild merk, maar ik heb geen idee van de juiste waarde.
Mee eens. Ik vind zo’n Hamilton panda-versie of met blauwe wijzerplaat best wel lekker. Van de Breitlings heb ik niet zo veel verstand. Denk dat je voor max. 1500,- wel Ebay goed in de gaten moet houden. Heb overigens vaak het idee dat met die Breitlings gesjoemeld wordt, maar zoals gezegd heb ik daar niet genoeg verstand van om dat zo gauw te herkennen.
Ik heb dit model een paar keer gezien en gevolgd, maar ze worden steeds duurder. Misschien dat je dat voor 1500 Euro al niet meer redt. Ik vind zelf daarbij deze witte panda onnoemelijk veel mooier dan de blauwe versie. Maar da’s smaak denk ik dan maar
trouwens, ik moest even zoeken. Er staat hier een draadje van mij (Juni 2016, even zoeken op Hamilton Chrono-matic) waarin precies deze klok gevolgd werd op Ebay. Eindresultaat 3650 US$…
Ik wil je geen illusies ontnemen, maar noch een Heuer (misschien een afgeragde 1153) noch een Breitling noch een Hamilton zal zeer moeilijk te vinden zijn aan deze prijs. Misschien het budget iets aanpassen en onmiddellijk de juiste kopen.
Veel success,
Gianni
Dank voor het advies, Gianni.
Omdat de prijzen bij Chrono-matics zo gigantisch variëren en omdat ik weet dat sommige handelaren gerust tot 300% van de normale waarde durven vragen (in ieder geval bij sommige klokjes waar ik meer verstand van heb );
Wat is dan de ‘juiste’ voor de juiste prijs bij bv de referenties die ik noemde?
De links op het UF zijn van 5 jaar terug en ik zie het ook niet meer op de markt voor die prijzen.
Bijgaand een recentere link en zie ook de schatting van de veilingmeester. Tel daar 10% veilingkosten en mogelijk invoerkosten dan zit je al snel rond de 2000,-
Klopt inderdaad, en dat wil ik misschien ook wel doen. Maar dan nog zijn tips over de leuke en/of meer betaalbare referenties welkom. Evenals tips over betrouwbare en minder betrouwbare verkopers
Volgens mij ook, maar ik dacht eens gelezen te hebben dat bij deze Olympics cal. 11 in een vroegere kleinere (38mm) kast zat en cal. 12 later in een 42mm kast, maar ik kan me zeker vergissen