Prijzen Steinhart tweedehands hoger?

Ik volg al een tijdje wat Steinharts op Ebay.

Wat me toch heel vaak (zo niet bijna altijd!) opvalt is dat veel Steinharts die ook nu (nog) nieuw op hun eigen website verkrijgbaar zijn, tweedehands voor meer geld worden verkocht.

En dat zijn niet alleen Steinharts die bijvoorbeeld in de VS worden aangeboden zodat men geen importkosten hoeft te betalen. Ook veel die vanuit GB worden verkocht gaan voor meer geld dan de nieuwprijs. Is men zich niet bewust van de nieuwprijs of heeft iemand anders daar een verklaring voor? Komt dit bij andere (micro)brands ook voor?

Voorbeeld 1: http://www.ebay.com/itm/121686155742?_trksid=p2060353.m1431.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Voorbeeld 2: http://www.ebay.com/itm/181784026797?_trksid=p2060353.m1431.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Vergeet de OVM 1.0 niet… Voor 600 dollar regelmatig op WUS :wink:

Ja, die in de USA staan zijn vaak duurder ivm import volgens mij ,en zijn sowieso vaak duurder ( en ook in dollars ).
Voor ons is dat dus niet interessant, maar als je in USA woont is dat volgens mij goedkoper.

De ovm 1.0 is vervangen door de 2.0, en daardoor is de 1.0 duurder, net wat Candide zegt.

Ik snap inderdaad dat de 1.0 duurder is geworden (ik ga mijn geld van de bank halen en in Steinharts stoppen…meer rente… :stuck_out_tongue:) en dat ze in de USA wellicht voor meer gaan.

Maar een Vintage Red staat voor 380 euro nieuw te koop en gaat tweedehands vanuit GB voor meer geld al. Zelfde geldt voor de One Vintage (de tweede link).

Steinharts zijn regelmatig uitverkocht. Ik zie net debat je bepaalde modellen zoals de oceaan vintage gmt weer kunt pre-orderen nadat deze een maand of 10 niet leverbaar is geweest. Ik ben benieuwd hoe snel die weg zijn en hoe lang Steinhart deze nog kan leveren met 2893 uurwerk.

Ja, idd! Met name de 2893 ETA worden schaars voor de non swatch group merken, voor hun nieuwe gmt hebben ze inmiddels soprod gmt’s in gebruik welke ook meteen een stuk duurder zijn, want dan knalt het meteen richting de €800+

Die GMT is idd zeer schaars over de afgelopen 10+ maanden, gok dat het snel weg is en weer prima met winst te verkopen.

True!

EBay is in sommige opzichten ook niet realistisch qua vraagprijs. Er wordt in sommige opzichten nogal gespeculeerd naar “wat de gek er voor geeft”.

Bij ‘buy it now’ is dat soms wel zo maar bij veilingen toch minder of niet uitzonderingen daargelaten. Maar eerst verdiepen in realistische prijzen kan geen kwaad. Bij de Steinharts zijn het geen incidenten.